یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

درحالی‌که درسال‌های گذشته بخش زیادی از داروها مشمول بیمه نمی‌شدند و حمایت دولت در این زمینه چندان بالا نبود اخیرا اخبار خوبی در این‌باره از دولت به گوش می‌رسد.

دارو

سيدحسن هاشمي وزير بهداشت از افزايش ميزان داروهاي تحت پوشش بيمه خبر داد و همچنين اجراي كامل طرح تحول نظام سلامت را به‌دليل اينكه اين طرح مختص درمان نيست، زمانبر دانست و گفت كه در اين زمينه كارهاي زيادي بايد انجام شود. وزيربهداشت گفت: داروهاي تحت پوشش بيمه از 180قلم به 276قلم و حمايت دولت از 50درصد به 70درصد رسيده و بخش‌هايي كه 70درصد حمايت مي‌شدند، به 90درصد افزايش يافته‌‌اند.

به گزارش فارس به نقل از وزارت بهداشت، سيدحسن هاشمي در جمع خبرنگاران در استان گلستان با بيان اين مطلب افزود: همچنان معتقديم كه با وجود اين حمايت 90درصدي دولت، باز هم براي برخي خانواده‌ها به‌خصوص افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي، مشكلات وجود دارد و بنا داريم تا به خوبي از اين اقشار حمايت كنيم.

وزير بهداشت گفت: انتظار ما در اجراي طرح تحول نظام سلامت اين نبود كه به سرعت به اين موفقيت‌ها برسيم اما علاقه به خدمت‌رساني از سوي كاركنان باعث شد تا از برنامه نيز جلوتر باشيم و پيش‌بيني ما در رسيدن به نقطه هدف، 4 تا 5ماه بعد از آغاز اجراي برنامه بود، اما در اين شرايط هم بايد مراقبت كنيم تا با توجه به گرفتاري‌هايي كه داريم كارها به نحو احسن انجام شود. وي افزود: آنچه بايد رخ دهد، امروز مقدمه كارهاست و اميدواريم در پيشگيري و حوزه بهداشت و سلامت، بسته‌هاي متعدد هدف‌گيري در كلانشهرها و شهرهاي كوچك و بزرگ محروم به خوبي انجام شود. هاشمي ادامه داد: تا امروز در كل كشور 4 بسته حمايتي در حوزه بهداشت و سلامت عملياتي شده است.

اجراي كامل طرح تحول نظام سلامت زمانبر است

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همچنين گفت: نظر به اينكه طرح تحول نظام سلامت، مختص درمان نيست و كارهاي زيادي بايد در اين زمينه انجام شود، اجراي كامل آن زمانبر خواهد بود. سيدحسن هاشمي در جمع مديران دانشگاه علوم پزشكي گلستان افزود: مشكلات نظام سلامت بي‌شمار است و ما هنوز در گام اول هستيم و در تغيير و تحول نظام سلامت، بعيد است بتوانيم همه قدم‌‍‌ها را برداريم. وي تأكيد كرد: بسته‌هاي بهداشتي مفصل‌تر نيز در اين برنامه ديده و گنجانده شده كه هفته آينده اين برنامه‌ها در جهت ارتقاي آموزش و پژوهش عملياتي مي‌شود.

وي از درست كردن زيرساخت‌ها، كاهش تصدي‌گري و استفاده بهينه از منابع مختلف به‌عنوان رئوس ديگر برنامه‌هاي اين وزارتخانه نام برد. وي تصريح كرد: از آنجا كه دولت و مجلس به‌خوبي به امر بهداشت و سلامت جامعه توجه كرده‌اند، نيازمند همكاري عامه مردم هستيم تا رضايت اجتماعي حاصل شود. وي ادامه داد: بي‌شك با تأمين بهداشت و سلامت، درد و رنج مردم كاهش مي‌يابد و اعتقاد داريم مردم تاكنون به حقشان در اين حوزه نرسيده‌اند و ما از اين جهت شرمنده آنان هستيم. هاشمي گفت: بررسي‌هاي ماه‌هاي گذشته نشان داد كه مردم براي تأمين دارو هنگام بستري‌شدن مشكلات فراواني دارند و در اين مدت، به‌ويژه در زمان ثبت‌نام يارانه و همچنين سبد كالا، دريافتيم كه مردم به‌شدت نيازمند اين كارها و برنامه‌ها هستند.

کد خبر 261211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha