همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با بیان اینکه باید به آزادی مردم احترام گذاشت، اظهار کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سه اصل مهمی است که تمام پیروزی‌ها و موفقیت‌های کشور را رقم می‌زند.

سید حسن خمینی

به گزارش ایسنا، نوه امام خمینی در کنگره بین‌المللی «چشمه آفتاب» که طی دو روز در خمین برگزار می‌شود، با تأکید بر اینکه "بی‌توجهی به یکی از این سه اصل، زمینه شکست کشور را فراهم خواهد کرد"، افزود: درس‌های زندگی امام راحل جوهره‌ای برای ادامه حرکت کشور است. بواسطه مرور و بررسی دوران زندگی حضرت امام می‌توان درس‌های بزرگی برای ادامه حرکت کشور گرفت.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت آزادی مردم در جامعه، خاطرنشان کرد: آبادانی کشور در گرو آزادی است؛ به آزادی مردم باید احترام گذاشت و در تربیت فرزندان نیز باید به این اصل توجه داشت.

سیدحسن خمینی، اخلاق دینی و پافشاری به این اصل را شرط تکامل و موفقیت در این دنیا و همچنین دنیای باقی دانست و گفت: باید به نفوذ اخلاق در جامعه نگاه ویژه داشت. پیامبر(ص) برای ما دین آورد؛ دینی که بواسطه آن اخلاق‌مداری را نهادینه کند و متولیان دین در کشور نیز باید پیشگام در امر اخلاق و ادب باشند.

نوه امام خمینی با بیان اینکه "یاد، نام و ذکر امام برای ما پرچمی است تا راه را گم نکنیم و بتوانیم این انقلاب را به سر منزل مقصود برسانیم"، اظهار کرد: امام پرچمی است که آینده سرزمین و جهان اسلام وامدار نام اوست.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات امام خمینی بر لزوم اخلاق‌مداری، خاطرنشان کرد: امام راحل همواره بر اخلاق تأکید داشتند و سعادت را در گرو اخلاق‌مداری می‌دانستند.

کد خبر 260856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز