همشهری آنلاین: عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تولید بنزین استاندارد کوتاهی شده است، گفت:مجلس با متخلفان و تولید کنندگان بنزین غیر استاندارد برخورد و بعد از تحقیق و تفحص آنان را در اختیار قوه قضاییه قرار خواهد داد.

بنزین آلوده

کمال الدین پیرموذن روز چهارشنبه 7 خرداد در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت:در جلسه‌ای که اعضای کمیسیون انر‍ژی مجلس برای بررسی بنزین پتروشیمی داشتند، اعضا گزارش های مسولان مرتبط را قانع کننده ندیدند و اذعان کردند بنزین پتروشیمی غیراستاندارد و خطرناک است.

وی افزود:فراکسیون محیط زیست به این نتیجه رسیده که در تولید سوخت استاندارد قصور و کوتاهی شده است و مجلس با هر فرد متخلفی که دستور تولید چنین سوختی را داده است، برخورد خواهد کرد.

پیرموذن ادامه داد: نتیجه تحقیق و تفحص در مورد متخلفان را به تمام نمایندگان گزارش خواهیم داد و بعد از آن مراتب را در اختیار قوه قضاییه خواهیم گذاشت تا موضوع را با جدیت مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

وی گفت: هنوز به فراکسیون محیط زیست گزارش کامل داده نشده و اطلاعات ما پراکنده اما موثق است زیرا کارشناسان از اول هم برخطرناک بودن بنزین پتروشیمی تاکید داشتند اما مسوولان وقت خود را به ناشنوایی می‌زدند.

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: دولت یازدهم هم خودش اعتراف کرده است که بنزین پتروشیمی آثار زیانباری بر سلامت دارد و سوخت استانداردی نیست، مرجع تولید سوخت یعنی وزارت نفت هم زیانبار بودن این سوخت را تایید کرده است.

مساله آلودگی هوا و ارتباط آن با سوخت پتروشیمی در کشور موضوعی است که ذهن مسوولان و کارشناسان امر را به خود مشغول کرده است، در این میان عده‌ای از بنزین پتروشیمی دفاع می کنند و عده ای آنرا آلوده و سرطانزا می دانند؛ تحقیقات نشان داده بنزین های پتروشیمی دارای برخی ترکیبات آروماتیک و بنزن هستند که سرطانزا بودن آنها محرز است.

دولت در قانون مقابله با آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرده تا هر سه ماه یکبار سوخت کشور را مورد آزمایش قرار دهد و نتیجه آنرا اعلام کند که بنا به گفته سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اولین گزارش سوخت کشور 10 مرداد ماه ارایه می‌شود.

کد خبر 260845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز