چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مترجم همزمان شرکت مایکروسافت که ویژه برنامه اسکایپ طراحی شده،‌ درحال حاضر از ۴۰ زبان متفاوت جهان پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری عرضه شود.

مایکروسافت

براساس گزارش NBC، شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا پایان سال مترجم همزمانی را تا پایان سال برای سرویس مکالمه اینترنتی محبوب خود اسکایپ، عرضه کند.

این برنامه که مترجم اسکایپ نام دارد روز 27 می 2014 توسط ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در کنفرانس رکورد‌کد در کالیفرنیا معرفی شد. نادلا برای نمایش دادن توانایی‌های این مترجم مکالمه‌ای را با مدیر اسکایپ،‌گوردیپ سینگ‌ پال  که به زبال آلمانی سخن می‌گفت،‌انجام داد و اسکایپ با کمک برنامه جدیدش توانست همزمان با انجام مکالمه زبان آلمانی را به انگلیسی و انگلیسی را به آلمانی ترجمه کند.

این برنامه که انتظار می‌رود بخشی از ویندوز هشت بتای مایکروسافت باشد، درحال حاضر از توانایی ترجمه 40 زبان مختلف به یکدیگر برخوردار است و امکان استفاده از آن روی تمامی تجهیزات ارتباطاتی وجود خواهد‌داشت. به گفته نادلا هدف ایجاد سیستم آموزشی بوده که با دریافت اطلاعات بهبود می‌یابد.

به گفته پال،‌ رئیس اسکایپ، این برنامه نتیجه یک دهه تحقیق و مطالعه درباره تکنولوژی‌های تشخیص صدا، ترجمه خودکار و تکنولوژی‌های آموزش ماشینی بوده‌است. به گفته وی این تکنولوژی در مراحل اولیه خود قرار دارد اما دستیابی به نسخه‌ای که در فیلم‌ جنگ‌های ستاره‌ای پیش‌بینی شده‌است،‌ یعنی مترجمی جهانی، غیر ممکن نیست. پال معتقد است این مترجم در ایجاد ارتباطات معنی‌دار در حوزه‌های آموزش، دیپلماسی، تجارت و خانواده‌های چند‌زبانه،‌به شیوه‌ای متفاوت از گذشته تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 260837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز