آیین نکوداشت رضا مقدسی مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز روز دوشنبه پنجم خرداد به همت مؤسسه همشهری برگزار شد.

آیین نکوداشت یک روزنامه‌نگار انقلابی درمؤسسه همشهری

 مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری به‌عنوان یک قرارگاه رسانه‌ای در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در رویکرد جدید خود و به‌منظور حمایت از چهره‌های متعهد و ارزشی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، آیین‌های بزرگداشتی را با عنوان تقدیر از چهره‌های برتر روزنامه‌نگاری انقلاب اسلامی برگزار می‌کند. آیین نکوداشت رضا مقدسی با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مرتضی نبوی و محمدحسین صفارهرندی، 2 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران، علی‌اکبر اشعری مدیر سابق کتابخانه ملی، امیر خوراکیان، مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیر موسسه فرهنگی هفتم تیر و عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران برگزار شد. یونس شکرخواه، حسن نمکدوست تهرانی و فریدون صدیقی از اساتید دانشگاه و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، سیدجلال فیاضی، کاظم انبارلویی، مهدی فضایلی، علی عسگری، مجید قلی‌زاده، ابراهیم زادگان، کاوه اشتهاردی، روغنی‌ها و خلجی ازجمله مدیران رسانه‌ای کشور در این آیین حضور داشتند.

در خاتمه این مراسم هم لوح‌هایی از سوی مدیران مسئول رسانه‌های مختلف به رضا مقدسی اهدا شد و عکس یادگاری با حضور مهمانان در حیاط مؤسسه همشهری گرفته شد. در مراسم تجلیل از رضا مقدسی که به‌عنوان نخستین جلسه تقدیر از فعالان مطبوعاتی انقلاب اسلامی برگزار شد، محمد‌حسین صفار‌هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی با اشاره به اینکه روزنامه‌نگاری رضا مقدسی تابلوی زیبایی است از یک روزنامه نگار متعهد و دغدغه‌مند، اظهار داشت: 200سال است در کشور ما هر کسی که دستش رسیده سعی کرده تکه‌ای از دارایی‌های ما را بکند. یک‌بار سرزمین‌های شمالی‌مان را، یک‌بار استان دیگری از کشورمان در خلیج‌فارس و یک‌بار هم اروندرود و تازگی‌ها هم به فکر دزدیدن مفاخر ما افتاده‌اند.

توصیه به مشاوران روحانی

وی افزود: این روزها دیده‌ام که برخی می‌گویند بهشتی و مطهری هم مثل ما بودند. اینها کسانی هستند که روزی می‌گفتند بهشتی، طالقانی را تو کشتی. در بخش دیگری از این برنامه عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران هم به سخنرانی پرداخت و از عدم‌ نقد‌پذیری برخی مسئولان انتقاد کرد. او گفت: جامعه‌ای که فرهنگ نقادی را درون خود دارد مسئولانش بیشتر بردبار هستند. وقتی نسبت به اصول انقلاب و آنچه مردم را در کنار هم گذاشته است هجمه وارد می‌شود کسی مسئول نیست اما به محض اینکه به مسئولی کوچک‌ترین انتقادی وارد می‌شود بلافاصله هجمه‌های قوه مجریه که در مورد انتقاد کم‌تحمل است شروع می‌شود.

کم تحملی دولت‌ها در برابر نقد

این فعال سیاسی ادامه داد: همه دولت‌ها می‌گویند توسعه سیاسی را قبول داریم اما در برابر نقد کم‌تحمل هستند و راه آن را هموار نمی‌کنند. البته دولت‌ها هم همواره منتقدان را در قالب منتقد حزبی و در جبهه رقیب خود می‌بینند و باور دارند که باید نسبت به آنها هجمه کرد. این یعنی هل دادن نقادی سالم به سمت دعواهای حزبی که اشتباه است. مهدی ذاکری مدیرعامل مؤسسه همشهری هم در این مراسم با ارائه توضیحاتی درباره این سلسله نشست‌ها از تشکیل کمیته‌ای زیرمجموعه مرکز ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در موسسه همشهری خبرداد که به شناسایی و انتخاب چهره‌های برتر روزنامه‌نگاری انقلاب اسلامی می‌پردازد. او همچنین با بیان نقل‌قولی از امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: کسانی که در جبهه انقلاب اسلامی هستند و روزنامه‌نگاری انقلابی انجام می‌دهند باید در تفکر و عمل به باورهای دینی، ملی و بومی توجه داشته باشند و به‌صورت ناقص همه رویکردها را از سویی به سوی دیگر حرکت ندهند.

در این مراسم همچنین در سخنان جداگانه ای حجت‌الاسلام دعایی ، امیر خوراکیان و دکتر شکرخواه از آقای مقدسی به عنوان یک روزنامه نگار متعهد با‌اخلاق و حرفه‌ای یاد کردند.

کد خبر 260809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز