سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

پس از اعلام نام ۵۷۵ بدهکار بانکی از سوی دولت به قوه قضاییه، وجود مغایرت در لیست بدهکاران میان ۲ قوه شائبه‌هایی را ایجاد کرده بود.

دادستان کل کشور بلافاصله پس از دریافت این لیست اعلام کرد نام برخی افراد که در قوه قضاییه مورد پیگیری بوده، در این لیست دیده نمی‌شود. اعلام این موضوع شایعه عدم‌معرفی برخی بدهکاران بزرگ به‌وجود روابط خاص را بر سر زبان‌ها انداخت. معاون نظارتی بانک مرکزی اما وجود مغایرت در لیست بانک مرکزی و قوه قضاییه را امری طبیعی دانست.

حمید تهران‌فر گفت: آنچه قوه قضاییه اعلام کرده، بدهکارانی است که قبلاً از آنها شکایت شده، اما لیست بدهکارانی که بانک مرکزی ارائه کرده به‌ترتیب از بزرگ‌ترین بدهکار به کوچک‌ترین بدهکار تنظیم شده است. وی در واکنش به این نکته که مطرح می‌شود، بانک مرکزی بدهکاران کمتر از 10میلیارد تومان را حساب نکرده است، گفت: خیر، اینطور نیست؛ اطلاعاتی که قوه قضاییه داده است، با اطلاعاتی که ما ارائه کرد‌ه‌ایم، ویژگی‌ متفاوتی دارد.

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده بود که بانک مرکزی چندی پیش لیستی را به قوه قضاییه ارسال کرد که با بررسی لیست ارسالی بانک مرکزی دیدیم که تعداد افراد با بدهی بیشتر از 10میلیارد تومان، از 980نفر کمتر است. اژه‌ای گفت: با تحلیل این لیست متوجه شدیم که تعدادی از بدهکارانی که معوقات‌شان بالاست در لیست ما وجود دارند، ولی در لیست ارسالی از سوی بانک مرکزی نیست.

کد خبر 260793
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز