همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از «اطاعت از رهبری»، «ایثار» و «خضوع» به عنوان برخی خصوصیات رزمندگان دفاع مقدس نام برد و گفت: ترویج این ارزش‌ها، راه نفوذ رذیلت‌هایی همچون دروغ، ریا و فساد در جامعه را می‌گیرد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، دکتر رضا فرجی‌دانا در همایش تجلیل از خادمان راهیان‌نور دانشگاه‌ها که به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر و با حضور سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور در وزرات علوم، تحقیقات و فناوری برگزارشد، گفت: بسیاری از ما در عین غوطه‌ور شدن در محیط سرشار از ارزش‌های دفاع مقدس، قدر و منزلت این ارزش‌ها را فراموش کرده‌ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: همه مسئولین وظیفه دارند برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان تلاش کنند.

فرجی‌دانا با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس با کمترین امکانات نظامی در مقابله با لشگر مجهز دشمن پیروز شدند، گفت: این امر ناشی از یک عنصر مهم فرا مادی، یعنی «وحدت کلمه» است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس در تاریخ معاصر ایران یک استثناء محسوب می‌شود زیرا تنها زمانی است که کشور ما مورد تهاجم دشمن خارجی قرار گرفته است و ذره‌ای از خاک آن جدا نشده است که این پیروزی در سایه ایمان الهی، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و مهمتر از همه «وحدت کلمه» اتفاق افتاده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه «وحدت کلمه» از دستورات دینی و از سفارشات بزرگان ماست و حضرت امام خمینی (ره) برخی روزها چندین بار بر حفظ وحدت تاکید می‌کردند، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی، عامل اصلی پیروزی ما دوری از اختلافات و حفظ وحدت بوده است.

وی ضمن اشاره به نامگذاری سال 1393 با نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: رزمندگان اسلام جهادگرانه از کشور دفاع کرده و پیروز شدند و وظیفه مدیران است که مدیریت جهادی کرده و ارزش‌های دفاع مقدس مانند از خودگذشتگی را تبلیغ کنند.

کد خبر 260469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز