همشهری آنلاین: در پی سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر رویکرد رسانه‌ها نسبت به دولت، مسئولان و چهره‌های سیاسی به تحلیل و اظهارنظر این سخنان پرداختند.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سرلشگر بسیجی سید حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با بیان اینکه مسئولان سیاسی و رسانه‌ای باید جلوی تفرقه‌ها را بگیرند، گفت: بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند. بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند؛ حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبط هستند، خطا می‌کنند و برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند. باید روش‌شان را اصلاح کنند و الا ما با آنها برخورد می‌کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: ما انتخاباتی برگزار کردیم با روش مردم‌سالاری دینی و رییس جمهوری تعیین شده است. رییس جمهور ما روحانی و تحصیلاتش دینی است. دکترا در سطح بین‌المللی هم دارد و در دوران مبازرات انقلابی و 35 ساله بعد از انقلاب، در سنگرهای حساس امنیتی - دفاعی و سیاست‌گذاری کشور خدمت کرده است. ما باید به این رییس جمهور افتخار و شکرگزار وجود ایشان باشیم و باید همه همت‌مان را بگذاریم در پشتیبانی از دولت که بتواند در این شرایط حساس کشتی کشور را به پیش ببرد.

در پی اظهارات رییس ستاد کل نیروهای مسلح، برخی چهره‌های دولتی و فعالان سیاسی درباره آن اظهارنظر کردند که چکیده آن در جدول زیر آمده است:

جدول اظهارنظرها درباره سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر رویکرد رسانه‌ها نسبت به دولت

اظهارنظر کننده

اظهارات

منبع

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری
 معاون پارلمانی رییس جمهور

 

  • امیدواریم شاهد تغییر اساسی در رویکرد رسانه‌های عمومی به ویژه رسانه‌های منتسب به نیروهای مسلح نسبت به دولت باشیم.
  • از اقدام به جا و قاطع سرلشگر فیروزآبادی قدردانی می‌کنیم. دولت بدون حمایت رسانه‌ها و نیروهای مسلح نمی‌تواند در تحقق اهداف بلندمدت خویش موفق باشد و ما این اقدام را به فال نیک می‌گیریم.
  • شرط انصاف، عقل و منافع ملی اقتضا می‌کند که اگر نقدی وجود دارد رسانه‌ها نقد سازنده و مشفقانه داشته باشند و از تخریب، تهمت و بداخلاقی سیاسی به جد پرهیز کنند.
  • طبعاً رسانه‌های منتسب به نیروهای مسلح در رعایت دستورات دین و قانون مطبوعات کشور سزاوارتر هستند.

ایرنا

دکتر حسام‌الدین آشنا

مشاور فرهنگی رییس جمهور

  • شاید سخنان ریاست ستاد مشترک تذکر نیست، فرمان است.

ایسنا

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی

دبیر شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری

و عضو جامعه روحانیت مبارز

  • صحبت‌های سرلشگر فیروزآبادی نشان داد که بین نیروهای مسلح و دولت و رییس جمهور فاصله‌ای نیست و اگر خدای ناکرده برخی این تصور را می‌کردند، تصورشان اشتباه است.
  • سرلشگر فیروزآبادی در این مصاحبه‌ها با صراحت و شفافیت بر حمایت و تقویت دولت تاکید کردند و اظهارات روز گذشته ایشان تازگی ندارد و تاکنون بعد از انتخابات 24 خرداد 92 چندین بار تکرار کردند.
  • در شرایط کنونی باید همه در راستای حمایت و تقویت دولت فعالیت کنیم و در واقع این حمایت و تقویت به این معنا نیست که نقد نباشد.

ایسنا

حمیدرضا ترقی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه

  • رسانه‌ها و مطبوعات به خصوص آن‌ها که وابسته به نهادهای مسئول هستند امانت‌دارانه عمل کنند و در تحلیل‌ها و اخبار خود نسبت دروغ به دولت ندهند.
  • رسانه‌هایی که وابسته به برخی نهادها هستند باید در راستگویی و نقل خبرهای موثق الگوی رسانه‌های دیگر باشند، لذا تذکر آقای فیرزوآبادی بجا بود، هم مطبوعاتی که وابسته هستند و هم دیگر مطبوعات، باید از دروغ بستن به دولت پرهیز کنند.

آنا

سیدحسین نقوی ‌حسینی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

  • اخیرا آقای فیروزآبادی توصیه‌ای به رسانه‌ها داشتند که در شرایط حساس فعلی به جا و درست بود.
  • رسانه‌های مربوط به نیروهای مسلح ارگان یک تشکیلات هستند که باید از سیاست‌های تشکیلات خود پیروی کنند.
  • گاهی اوقات جریان و گروه‌های سیاسی تلاش می‌کنند تا به استفاده از این رسانه‌ها آنها را به بلندگوی جناح و جریان خود تبدیل کند لذا توصیه آقای فیروزآبادی این بود که این جریانات که از رسانه‌های نظامی بهره‌برداری سیاسی نکنند.

ایسنا

کد خبر 260087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز