سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های محلی یمن خبر دادند حدود ۲۵ نفر روز سه‌شنبه در درگیری میان واحدهای نظامی یمنی با معترضان شیعه در شمال پایتخت این کشور کشته شدند.

خبرگزاری آلمان از صنعا گزارش داد، منابع محلی می‌گویند این درگیری ناشی از حمله اعضای جنبش حوثی به پادگان ارتش در جمیمه در استان امران بود.

پایگاه اینترنتی محلی نیوز یمن خبر داد 14 معترض و 11 سرباز در این جریان جان باختند.

در همین حال، سخنگوی جنبش حوثی اعلام کرد که این درگیری‌ها بین "مردم محلی" و واحدهای نظامی در ارتباط با حوثی‌ها روی داد که در این منطقه برای خود محله جدیدی ایجاد کرده‌اند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها به خبرگزاری آلمان گفت واحدهای نظامی دخیل در این درگیری به علی محسن، ژنرال سابق که پیش‌تر جنگ‌های متعددی را علیه حوثی‌ها در مناطق‌شان در شمال یمن داشته است، وفادار بودند.

وی افزود "تعداد تلفات مشخص نیست".

حوثی‌ها از ابتدای سال جاری، نفوذ خود را از بخش‌های دور شمالی به مناطقی نزدیک‌تر به صنعا گسترانده‌اند. آنها موفق به جلب حمایت قبایلی شده‌اند که پیشتر از رهبران قبایلی متحد به محسن حمایت می‌کردند.

علاوه بر درگیری‌ها در شمال، یمن با جنبشی جدایی طلب در جنوب و همچنین تداوم شورش القاعده در شبه‌جزیره عربی هم درگیر است. این شاخه از القاعده از خطرناک‌ترین شبکه‌های تروریستی بین‌المللی محسوب می‌شود.

این کشور بارها شاهد خرابکاری این گروه‌ها روی خطوط گاز و برق بوده که موجب فر رفتن پایتخت یمن و دیگر شهرهای این کشور در خاموشی شده است. دولت یمن به همین خاطر روز دوشنبه اعلام کرد حملاتی از این دست را اقدام تروریستی تلقی می‌کند.

کد خبر 260086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز