یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در بهار امسال حدود 49 میلیارد و 250 میلیون کیلووات ساعت برق در نیروگاه‌های کشور تولید شده است.

وحدتی با اعلام این خبر افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 6.27 درصد افزایش داشته و دراین مدت صادرات و واردات برق تقریبا مساوی و معادل 546 میلیون کیلووات ساعت بوده است.

وی اضافه کرد: حدود یک درصد انرژی تولیدی در داخل کشور را به کشورهای همسایه صادر و معادل همین میزان از کشورهای هم‌جوار برق وارد شبکه شده است.

وحدتی با اشاره به اینکه در بهار امسال میزان انرژی الکتریکی تامین نشده 36.14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده، گفت‌: اعمال مدیریت به صنایع بزرگ پرمصرف به‌دلیل محدودیت تولید برق دراین مدت 41.5 درصد نسبت به فصل بهار سال 85 کمتر انجام شده است.

مدیر عامل شرکت توانیر در ادامه افزود: حداکثر قابلیت تولید همزمان نیروگاه‌های کشور در بهار امسال به 33 هزار و 448 مگاوات رسید و نسبت به مدت مشابه سال پیش 7.11 درصد افزایش داشت که این امر با توجه به رشد مصرف برق نشانگر وضع مناسبتر نیروگاه‌ها در تامین برق مورد نیاز کشور بوده است.

وی با تاکید بر تلاش کارکنان صنعت برق برای تامین برق مطمئن مورد نیاز مشترکان گفت :در شبکه های برق متناسب با شرایط محدودیت‌هایی وجود دارد که گه‌گاه موجب خاموشی های محدود در پاره ای از نقاط کشور به‌ویژه در مناطق جنوبی کشورمان به‌دلیل موقعیت آب و هوایی این مناطق می شود که برای رفع این مشکل و ایجاد ظرفیت‌های بالاتر خطوط مهمی نظیر خط انتقال 400 کیلو ولت اصفهان به یزد و همچنین خط یزد به کرمان در دست اجراست.

وحدتی ابراز امیدواری کرد: با رفع مشکلات ناشی از کمبود منابع صنعت برق و تسریع در اجرای طرح های دردست اقدام این محدودیت‌ها برطرف شود.

کد خبر 26007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز