دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «گودزیلا» با فروش ۱۰۳ میلیون دلاری بر صدر گیشه سینمای جهان تکیه زد.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، فیلم «گودزیلا»، هیولایی خیالی ژاپنی افسانه‌های دنیای سینما که برای نخستین‌بار در فیلم‌های ژاپنی دیده شد در آخر هفته گذشته فروش خود در گیشه جهانی را به پیش از 103 میلیون دلار رساند و پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان نام گرفت.

نسخه جدید «گودزیلا» محصول کمپانی برادران وارنر که به صورت سه‌بعدی اکران می‌شود، در حال حاضر در حدود 17 هزار سالن سینما در 64 کشور جهان در حال نمایش است.

این فیلم تاکنون بهترین گیشه را در انگلیس، روسیه و مکزیک داشته و قرار است از 13 ژوئن در چین اکران شود، هرچند هنوز مقامات کمپانی فیلمسازی برادران وارنر موفق به اخذ حق اکران آن در ژاپن نشده‌اند.

در آخر هفته گذشته «مرد عنکبوتی 2» با فروش نزدیک به 32 میلیون دلاری در رتبه دوم گیشه جهانی قرار گرفت و مجموع فروش جهانی خود را به 461 میلیون دلار رساند.

این فیلم که آخرین محصول کمپانی سونی به شمار می‌رود و یک فیلم ابرقهرمانی بر اساس کمیک‌های مارول و به کارگردانی «مارک وب» ساخته شده، ادامه «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» است.

در نهایت در رتبه سوم گیشه جهانی نیز «همسایگان» محصول کمپانی یونیورسال با فروش 14 میلیون دلاری قرار گرفت و در رتبه‌های بعدی نیز فیلم‌های «رسوایی اسپانیایی»، «نوح» و «هتل بزرگ بوداپست» قرار گرفتند.

کد خبر 259916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز