یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: منتخبی از بهترین فیلم های راه یافته به فستیوال بین المللی Eastern Breeze و Six Weeks Of Iranian Art در موزه سلطنتی انتاریو -تورنتو- روزهای ۲۴ و ۲۵ ماه می (۳ و ۴ خرداد) به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، موزه سلطنتی انتاریو، هر ساله مراسمی تحت عنوان The ROM's Heritage Days برگزار می‌کند که در آن فرصتی فراهم می‌شود تا ملیت های مختلف، جشنی به منظور شناساندن فرهنگ و میراث خود به کانادایی ها برپا کنند.

در مراسم امسال از فستیوال بین المللی فیلم Eastern Breeze دعوت شده است تا منتخبی از فیلم های راه یافته به فستیوال سال 2013 و «شش هفته با هنر ایران» در سال 2012 را به نمایش بگذارد.

موزه سلطنتی انتاریو (ROM: Royal Ontario Museum) یکی از پنج موزه بزرگ آمریکای شمالی و بزرگترین موزه کاناداست که به فرهنگ و تاریخ طبیعی اختصاص دارد.

در این موزه بیش از شش میلیون اثر هنری و طبیعی در 40 گالری نگهداری می‌شود.

در این موزه مجموعه های نفیسی از جمله آثاری از شرق نزدیک، آثار هنری آفریقا و آسیای شرقی، آثار تاریخی اروپا و آثار هنری کانادا برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده اند.

در همین راستا از کیهان مرتضوی، یکی از اعضای کمیته فستیوال Eastern Breeze خواسته شد تا مسئولیت بخش سینمایی جشن Iranian Heritage Day را به عهده بگیرد.

پویان طباطبایی، دبیر فستیوال بین المللی فیلم Eastern Breeze درباره چگونگی انتخاب این فیلم ها می‌گوید: «فیلم های ایرانی تنها بخشی از فیلم های فستیوال "نسیم شرقی" است، از این رو پس از موافقت کمیته فستیوال برای همکاری با موزه ROM، تیمی سه نفره متشکل از فرهاد آهی، ساسان اسوندی و کیهان مرتضوی بررسی مجدد فیلم های ایرانی را به عهده گرفتند.

همچنین تعدادی از برگزیدگان بخش فیلم جشنواره "شش هفته با هنر ایران" هم به این مجموعه افزوده شد تا قدرت و توان سینمای جوان ایران را در ابعاد گسترده تری به نمایش بگذاریم».

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از اسامی فیلم ها، می‌توانند به سایت easternbreeze.ca مراجعه کنند.

کد خبر 259714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز