طرح کاهش طلاق و مانایی خانواده به‌زودی در سراسر کشور اجرا می‌شود. در این طرح، ایجاد و گسترش مراکز مشاوره ازدواج و کاهش طلاق در دستور کار قرار خواهد گرفت.


رئیس سازمان بهزیستی کشور در این‌باره تأکید کرد: این طرح را در سراسر کشور تعمیم خواهیم داد تا مداخلات مشاوره‌ای رایگان به زوج‌ها ارائه شود. همایون هاشمی که پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران سخن می‌گفت، بزرگ‌ترین مشکل خدمات بهزیستی را نبود مشاوره و مداخله‌های خانواده‌محور اعلام کرد. به گفته رئیس سازمان بهزیستی در سال93 با حمایت‌های دولت، طرح آزمایشی کاهش طلاق و مانایی خانواده در یزد اجرا شد و با توجه به موفقیت‌ این طرح، اعتبار خوبی در دولت برای اجرای آن در سراسر کشور کنار گذاشته شده است.

به گزارش همشهری، هم‌اکنون نرخ طلاق در استان یزد یک طلاق به ازای هر 9 ازدواج است که در مقایسه با آمار کشوری که یک طلاق به ازای هر 4/5 ازدواج است، آمار نسبتا بهتری دارد.در سال 92 متوسط عمر زندگی‌های منجر به طلاق 7سال و چندماه بوده است. هم‌اکنون 30درصد زوج‌هایی که سرانجامشان به طلاق می‌رسد، در سال اول زندگی مشترک از یکدیگر جدا می‌شوند. همچنین نیمی از طلاق‌ها در 5سال اول زندگی رخ می‌دهد. این یعنی اگر زوج‌ها بتوانند 5 سال با کش‌وقوس‌های زندگی کنار بیایند به احتمال زیاد در کنار هم باقی خواهند ماند. اگرچه نمی‌توان گفت که وقتی 5 سال از شروع زندگی گذشت دیگر طلاقی رخ نمی‌دهد، اما ازدواج‌هایی که 5 سال اول را سپری کرده‌اند پایداری بیشتری دارند و این احتمال با رسیدن به پایان سال هشتم محکم‌تر می‌شود زیرا 92درصد طلاق‌ها تا پایان سال هشتم زندگی روی می‌دهد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که اجرای طرح مانایی خانواده درصورت پشتیبانی و مداخلات مشاوره‌ای در خانواده‌ها می‌تواند در یک دوره 5 یا حداکثر 8ساله به دوام بنیان خانواده منجر شود.

کد خبر 259577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز