جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

سهامداران بورس تهران هفته گذشته ۲ میلیاردو ۲۸۶ میلیون سهم به ارزش ۶ هزارو ۶۲۰ میلیارد ریال دادو ستد کردند که این میزان به لحاظ ارزش ۹۳ درصد کاهش داشت.

کاهش 142 واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در مبادلات هفته گذشته با 142 واحد کاهش به77 هزارو 610 واحد رسید. شاخص شناورآزاد هم 91پله نزول کرد.

سرمایه‌گذاران خارجی در راه تهران

هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه 18تا21خرداد‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه گفت: در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (FINEX2014) که 18تا 21خرداد‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، بیش از 330شرکت داخلی و خارجی در فضایی بالغ بر 35هزار مربـع مشارکت دارند. سعید مستشار در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه افزود: امسال علاوه بر فعالان صنعت مالی در کشور، شامل ارکان عملیاتی و نظارتی بازار سرمایه، بازار پول و صنعت بیمه، شرکت‌هایی از چند کشور خارجی، ازجمله سوئیس، آلمان، یونان و قبرس حضور خواهند داشت .
استقبال از مصوبه مجلس برای الزام ارائه اطلاعات مالی به بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر الزام همه نهادهای فعال در حوزه اقتصادی به ارائه اطلاعات مالی به بورس استقبال کرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته قبل در بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی مقرر کردند که همه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی موظفند نسبت به ارائه اطلاعات کامل مالی خود جهت ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، مطابق قوانین و مقررات مربوطه عمل کنند. به گزارش ایرنا، علی صالح‌آبادی افزود: این مصوبه مجلس برای شفافیت در نظام اقتصادی کشور مفید است که البته نیاز به‌کار حرفه‌ای حسابداران و حسابرسان دارد و دامنه کار در این حوزه را گسترش خواهد داد.

کد خبر 259539
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز