دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در حوزه دیپلماسی، باید در عین حمایت، مواظبت کنیم چرا که سربازان ما شرایط سخت و ظریفی را در پیش دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح روز جمعه در مجمع عمومی سالیانه حزب اسلامی ایران زمین که در تالار دریای نور تهران برگزار شد به موضوع بیداری اسلامی اشاره و اظهار کرد: بیداری اسلامی نسیمی از مردم سالاری دینی بود که امام راحل بذر آن را کاشت و امروز به یک درخت تنومند و پرشاخ و برگ تبدیل شده است.

وی افزود: بر این باورم که نظام مردم سالاری دینی بدون داشتن احزاب شناسنامه‌دار و دارای اساسنامه، چارچوب و خط مشی تعریف شده آینده مبهمی خواهد داشت.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه ما امروز از نداشتن چند حزب قدرتمند در کشور رنج می‌بریم، گفت: ما در طول 16 الی 17 سال گذشته چندین انتخابات ریاست جمهوری داشته ایم و در طول این چند دوره همواره فعالان سیاسی اقرار کرده‌اند که چند روز قبل از انتخابات نیز هیچ کس نمی‌توانسته حدس بزند که چه کسی رئیس جمهور می‌شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد وقتی رییس جمهور در یک مملکت این گونه مشخص می‌شود، برنامه های اینده هم تکلیفش روشن خواهد بود چرا که پس از روی کار آمدن آن فرد افراد تازه می‌آیند برنامه ها را مشخص و افراد را منصوب می‌کنند.

به گفته باهنر در کشورهایی که دموکراسی بر اساس تحزب است، برنامه های روشن و قابل فهمی وجود دارد به عنوان مثال در امریکا مردم می‌دانند که اگر جمهوری خواهان بر روی کار بیایند برنامه چیست و اگر دموکرات‌ها بر روی کار بیایند چه وضعی خواهند داشت. یعنی همه اتفاقات از پیش تعریف شده است.

وی ادامه داد: در این دور از انتخابات ریاست جمهوری برخی از افراد از آقای رضایی برخی‌ها از حداد‌، جلیلی و قالیباف، ولایتی، آقای غرضی و برخی ها نیز از آقایان روحانی و عارف حمایت می‌کردند و بنده نیز که از یکی از کاندیداها حمایت می‌کردم، اگر از من می‌پرسیدند که این آقا وقتی رئیس جمهور شد چه برنامه‌ای دارد حضرت عباسی نمی‌دانستم و می‌گفتم پناه می‌بریم به خدا. بنابراین این رسم اداره یک جمهوری قدرتمند نیست.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: ما تقریبا نزدیک به 25 الی 26 سال است که در خصوص دولتی، خصوصی و یا تعاونی بودن کشور بحث داریم و چپ و راست نیز به دلیل همین در کشور ایجاد شد یعنی چپ و راست نه سیاسی بود ونه فرهنگی. اقتصادی بود و از زمان میرحسین موسوی نیز شروع شد.

باهنر با بیان اینکه ما به دلیل این اختلاف اقتصادی در طول 25 الی 26 سال ضرر کردیم، گفت: ما در سال 83 در مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی را تدوین و مقام معظم رهبری نیز سیاست کلی آن را ابلاغ کردند بنابراین خصوصی، دولتی و یا تعاونی بودن نظام از نظر تئوریک حل شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز در معقوله احزاب مشابه اتفاقات اقتصادی در حال رخ دادن است، اظهار کرد: اگر کل نظام به این تصمیم نرسد که کشور باید با 4 الی 5 حزب اداره شود همین ضررها را متحمل خواهیم شد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی قطعا تک حزبی را نمی‌پسندد گفت: کشور می‌تواند دو حزبی باشد یعنی اصلاح طلب و اصولگرا. سه حزبی نیز می‌تواند باشد یعنی اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا و 5 حزبی نیز ظرفیتش را دارد.

به گفته باهنر در مجلس و دولت نیز بحث‌های عامیانه پوپولیستی که «من می‌خواهم مستقل باشم» دیگر نباید وجود نداشته باشد چرا که برخی‌ از مجلسی‌ها که دور اول به پارلمان راه می‌یابند روز اول می‌گویند ما حزبی نیستیم.

وی ادامه داد: یک نماینده در مجلس اگر خیلی تخصص داشته باشد جراح قلب، کوکان و یا فوق تخصص است بنابراین این به درد اداره مملکت نمی‌خورد. به تعبیری دیگر کسی که نماینده می‌شود یک تخصص دارد اما هزاران تخصص ندارد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر این که ما همچون اصل 44 قانون اساسی یک اصلاح اساسی نیز باید در بحث تحزب در کشور انجام دهیم، گفت: بنده با این عقیده که حزب با تئوری ولایت فقیه نمی‌خواند موافق نیستم و در این خصوص نیز آمادگی مناظره دارم.

باهنر در ادامه به علت نامگذاری‌های عناوین سال در حوزه اقتصاد توسط مقام معظم رهبری پرداخت و تصریح کرد: ما مسئولان، نمایندگان و وزرا باید کمی تامل کنیم که چرا رهبر معظم انقلاب در طول این سال‌ها بر اقتصاد تاکید دارند. بنده معتقدم که ما در طول این 35 سال در عرصه‌های سیاسی، دفاعی و علمی موفق بوده‌ایم و توانسته ایم الگوی مردم‌سالاری دینی، الگوی دفاعی با 8سال دفاع مقدس و الگوی علمی با شاخص توسعه انسانی به جهان عرضه کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین به موضوع تحریم‌ها نیز اشاره و تاکید کرد: هر جا که تحریم‌های خارجی خشن تر بوده نیز ما در همان نقاط بیشترین پیشرفت‌ها را داشته ایم در خصوص رفاه نیز اگر بخواهیم مطلق نگاه کنیم با سال‌های گذشته اصلا قابل مقایسه نیست.

باهنر با بیان اینکه ما در شاخص اقتصاد کلان در طول این 35سال توفیق چشم‌گیری نداشته ایم، گفت: بنده کاری به دولت ها ندارم اما معتقدم رشد اقتصادی و ضریب جینی ما دارای رشد قابل قبولی نبوده است. بی‌کاری هم در کشور ما هیچ زمانی حل نشده و همیشه دو رقمی بوده است. متوسط تورم بالای 23 و 24 درصد قرارداشته است و اصلا قابل دفاع نیست در حالی که ما امکانات بسیاری داشته‌ایم.

وی با طرح این پرسش که چرا این اقتصاد راه نمی‌افتد، گفت: خود ما نیز مشکل داریم چون به گونه‌ای زندگی می‌کنیم که همه مردم دنیا اینگونه زندگی نمی‌کنند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری به انتخابات زودرس که توسط برخی از احزاب و گروه‌ها کلید زده شده است اشاره کرد و گفت: بحث انتخابات را نباید با بحث مساله اداره کشور خلط کرد چرا که مردم از ما می‌خواهند که احزاب مشترکا مملکت را جلو ببرند.

«در مجلس برخی‌ها می‌گویند صبر کنید تا انتخابات بیاید ما نشان می‌دهیم که هر کس مخالف دولت باشد جه می‌شود وهر کس مخالف دولت نباشد چه نمی‌شود. من می‌گویم این حرفها خیانت است چرا که زمان، زمان خط و نشان کشیدن نیست و انتخابات و توفیقاتش باید در زمان خود مطرح شود.»

باهنر با بیان اینکه در کشور گره‌های کوری زده شده است، گفت: این گره‌ها را فقط می‌توان با سرپنجه تدبیر، همدلی و همراهی باز کرد. دولت نیز کار خود را به صورت جدی شروع کرده است و در حوزه دیپلماسی نیز باید در عین حمایت مواظبت کنیم چرا که سربازان ما شرایط سخت و ظریفی را در پیش دارند.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده ما افراد کار بلدی هستند اما خواسته دشمن یکی دو تا نیست. ما نیز در یک بازی برد-برد وارد شده‌ایم و اگر آنان متعهد باشند، بازی برد-برد خواهد بود اما اگر اشتباهی کنند شرایط چیز دیگری خواهد بود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: ما 50 سال است که با آمریکا در بازی برد-باخت قرار داریم حالا خود آنان اظهار کنند که در این بازی، آنها برنده بوده‌اند یا ما؛ ما بازی برد-باخت را بلدیم و امکاناتش را هم از لحاظ سیاسی و نظامی داریم اما می‌خواهیم در بازی برد-برد وارد شویم.

کد خبر 259520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز