همشهری آنلاین: تانر یلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه صبح پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت گفت: شمار تلفات انفجار در معدن زغان سنگ در این کشور به ۲۸۴ نفر رسیده و این درحالی است که هنوز نیروهای امداد نتوانسته‌اند به بیش از ۱۰۰ کارگری که در راهروهای معدن گرفتار شده اند، دسترسی یابند.

ترکیه - معدن

به گزارش ایرنا، یلدیز در سخنان خود که بطور زنده از محل معدن ˈسوما ˈ در استان ˈمانیساˈ توسط شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد، گفت: متاسفانه تمامی کارگران بر اثر مسمومیت از گاز منوکسید کربن جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: یک تیم 500 نفره از امدادگران برای نجات کارگران در معدن تلاش می کنند و نیازی به اعزام تیم های جدید امداد به منطقه نیست.

وزیر انرژی ترکیه تاکید کرد: امدادگران به منظور آنکه حادثه دیگری رخ ندهد با احتیاط عمل می کنند؛ دو راهرو دیگر وجود دارد که کارگران در آنجا قرار دارند و تلاش می شود امروز به آنان دست یابند.

در حالی که نزدیک به 48 ساعت از بروز سانحه در معدن سوما گذشته است، امیدها به زنده ماندن بیش از یکصد کارگر گرفتار شده در معدن مورد اشاره کاسته شده است.

ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری و ˈجمیل چیچکˈ رییس مجلس ترکیه قرار است امروز به محل حادثه سفر کرده و با زخمی ها و بازماندگان قربانیان دیدار کنند.

کد خبر 259474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز