یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: نام ۱۸۶شرکت در فهرست واگذاری‌های سال۹۳ قرار دارد که این فهرست به تصویب هیأت واگذاری نیز رسیده است.

به گزارش همشهری، میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با اشاره به تصویب و انتشار فهرست واگذاری‌های امسال گفت: سازمان خصوصی‌سازی قصد دارد در سال93بیشترین حجم واگذاری در کشور را انجام دهد که با انجام کارشناسی و بررسی‌های فراوان و نیز بهره‌گیری از نظر کارشناسی شرکت‌های مادر تخصصی فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 93تهیه شده است. او افزود: بر این اساس فهرست 186شرکت برای واگذاری در سال 93تهیه و تدوین شده است که آماده واگذاری هستند و پس از قیمت گذاری، تصویب شرایط و روش واگذاری آنها در هیأت واگذاری، درج آگهی و عرضه آنها صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در فهرست 186شرکت قابل واگذاری در سال 93، تعداد 27شرکت بسیار بزرگ، 76شرکت بزرگ، 31شرکت متوسط و 31شرکت دیگر به همراه سهام خرد دولت در 9شرکت بورس و 12شرکت(بورس و غیربورس) قرار دارند.

وی در مورد این دسته بندی نیز گفت: شرکت‌های بسیار بزرگ، شرکت‌هایی هستند که ارزش سهام دولت در آنها بیش از 10هزار میلیارد ریال و شرکت‌های بزرگ نیز شرکت‌هایی هستند که ارزش سهام دولت در آنها بیش از هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با اشاره به اینکه فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سایت سازمان خصوصی‌سازی‌ درج شده است، افزود:

ازجمله شرکت‌های بسیار بزرگ برای واگذاری در سال‌جاری می‌توان به پالایشگاه‌های نفت بندرعباس، لاوان و کرمانشاه و نیز شرکت‌های ملی حفاری، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پتروشیمی دماوند، هلدینگ گاز ایران، مهاب قدس، صبا و نیروگاه‌های شهید رجایی، سهند، زاهدان، مفتح، خلیج‌فارس و آذربایجان اشاره کرد.

پوری حسینی اضافه کرد: در میان فهرست شرکت‌های بزرگ قابل واگذاری در سال‌جاری نیز نام شرکت‌هایی چون نیروگاه‌های خلیج‌فارس، سبز منجیل، لوشان، شاهرود و فولاد آذربایجان، به همراه طرح فولاد میانه و شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌ها و شهرستان‌ها، شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق 14گانه، قطارهای مسافربری رجا، لوله‌گستر اسفراین، ماشین‌سازی‌ تبریز و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دیده می‌شود.

او تأکید کرد: همچنین از بین شرکت‌های بسیار بزرگ قابل واگذاری در سال‌جاری قیمت پایه و شرایط واگذاری شرکت‌هایی چون سنگ‌آهن مرکزی ایران به ارزش کل پایه 16هزار میلیارد ریال، نیروگاه شهید مفتح به ارزش کل پایه 37هزار میلیارد ریال و مجتمع صنعتی اسفراین به ارزش کل پایه تقریبی 10هزار میلیارد ریال به تصویب هیأت واگذاری رسیده است که آماده واگذاری هستند.

کد خبر 259205
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز