جمعه ۱۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا س و روز مادر، بهانه ای شد تا در هشتمین آیین آوای دوست مراسم پایانی جشنواره‌ آوای مهر، از بانوان پیشکسوت موسیقی در تالار وحدت تجلیل شود.

در این برنامه که توسط موسسه‌ نغمه‌ شهر و سازمان فرهنگی‌، هنری شهرداری تهران تدارک دیده شده بود، بابک رضایی، ‌مدیر عامل انجمن موسیقی ایران گفت: امروزه برای فعالیت‌های ورزشی بانوان شرایط دارد مهیا می‌شود، باید سعی کنیم امور فرهنگی ایشان را نیز افزایش دهیم و جا دارد که برخی از فرهنگسراها به‌صورت تخصصی و دایمی‌به مساله‌ موسیقی بانوان بپردازند.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیز در سخنانی گفت: با دید سطحی، امروز به نظر می‌رسد بخشی از عرصه‌ هنر با برخی از مسائل مدیریتی در جدال به سر می‌برد. اما من این موقعیت را موقعیت گفت‌وگو می‌نامم و معتقدم ما هیچ‌گاه پس از انقلاب گفت‌وگوی کامل و صحیحی بین 3 رکن هنر، مدیریت و مردم نداشته‌ایم، این برنامه می‌تواند نشان دهنده‌ همین گفت‌وگو باشد.

محمد مهدی عسگرپور افزود: جریان‌های کم‌مایه ومبتذل تلقی درستی از هنر ندارند و هنر را همان چیزی می‌دانند که خود ارایه می‌کنند و این موجبات سوءتفاهم را فراهم می‌کند.
او تصریح کرد: گوشه‌نشینی و کنج عزلت گزیدن تنها وضع کشور ما را بدتر می‌کند و کم‌کم شکل صحیح هنر از یاد می‌رود.

آذر‌هاشمی، نماینده‌ هیات داوران جشنواره، نیز گفت: جشنواره‌ موسیقی بانوان در برگیرنده‌ ویژگی‌های مختلفی است، اما مهمترین ویژگی آن حس غالب بر موسیقی است، به لحاظ تکنیکی و اجرا نمی‌توان آن را به‌صورت اختصاصی بررسی کرد چرا که موسیقی متعلق است به تمامی‌اقشار جامعه و جنسیت در آن تاثیری ندارد. 

دراین برنامه علاوه بر معرفی برگزیدگان جشنواره از هیأت داوران جشنواره و 6 تن از موسیقیدانان زن نیزتجلیل به عمل آمد.

 هیأت داوران عبارت بودند از هنگامه اخوان،سوسن اصلانی،افلیا پرتو،ملیحه سعیدی،مهرک صفاییه،آذرهاشمی و ارفع اطرایی(دبیرجشنواره).

و زنان پیشکسوت عرصه موسیقی که از آنها تقدیر شد عبارت بودند از:خاطره پروانه(خواننده) مهربانو توفیق(نوازنده سه تار) پروین صالح(همسرهوشنگ ظریف و نوازنده ویولن) مهدخت مخبر(ترانه سرا) فخری ملک پور(نوازنده پیانو و تنها یادگار و شاگرد مرتضی محجوبی) وآذین موحد(استاد دانشگاه و نوازنده فلوت).

کد خبر 25917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز