یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت طی حکمی حمید کارگر را به عنوان سرپرست مرکز ملی فرش ایران انتخاب کرد.

حمید کارگر که پیش از این مشاور مرکز ملی فرش ایران بود، دانش‌آموخته رشته فرش در مقطع کارشناسی است و تحصیلات خود را تا مقطع دکترا در رشته علوم ارتباطات ادامه داده است. این نخستین بار است که یک دانش آموخته فرش تولیت بالاترین نهاد متولی فرش دستباف کشور را برعهده می گیرد.

کارگر، عضو پیوسته و نایب رییس انجمن علمی فرش ایران است و عنوان "مدیر روابط عمومی و مشاور اطلاع رسانی مرکز ملی فرش ایران"، "سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران" و "مشاور رسانه ای و تبلیغاتی شرکت سهامی فرش ایران" را نیز در کارنامه خود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، در آیین تودیع و معارفه رییس مرکز ملی فرش ایران استفاده از ظرفیت های مدیران جوان را مورد تاکید قرار داد و از آن به عنوان زمینه لازم برای توسعه هنر- صنعت فرش کشور یاد کرد.

محمدرضا نعمت زاده در این مراسم با اشاره به اینکه همواره در کنار صنعت فرش از تاریخ، فرهنگ و هنر نیز سخن به میان می آید تصریح کرد: از این رو پرداختن به این جواهر دیرین کشور، باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان و فعالان اقتصادی قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: استفاده از نیروهای جوان، فعال و پویا در صنایع مختلف می تواند ما را در هر چه پربارتر رسیدن به توسعه و پیشرفت کشور کمک کند. وی با بیان اینکه ارتقای این صنعت و بها دادن به آن نیازمند تغییر نگاه هاست ابراز امیدواری کرد تغییرات و تحولات انجام شده دراین مرکز بتواند این هنر- صنعت را در پیشبرد اهداف خود یاری کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین نقش این صنعت را در بخش صادرات، ایجاد اشتغال و کارآفرینی حائز اهمیت خواند. مهندس نعمت زاده در ادامه رو آوردن جوانان به این صنعت و نهادینه کردن فرهنگ فرش بافی را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای توسعه صنعت فرش نیازمند استفاده از نیروهای خلاق و آشنا به کار هستیم از این رو بسترسازی لازم در بخش تبلیغات، آگاهی بخشی سطح اطلاعات مردم و فرهنگ سازی برای ارتقای جایگاه صنعت فرش ایرانی به دیگر کشورهای دنیا از رویکردهای جدیدی است که باید با جدیت دنبال شود.

کد خبر 259096
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز