همشهری آنلاین - دکتر داود زارعیان: دکتر فرقانی چه در مقام استاد و چه در مقام دانشجو آنچه داشت و دارد بی هیچ چشم‌داشتی برای همکلاسی‌ها عرضه می‌کند و با تعصب خاصی نسبت به ارتباطات و روابط عمومی به دنبال توسعه نقش ارتباطات در کشور است.

همکلاسی سال‏‌های دور و دوست و همکار امروز، دکتر محمدمهدی فرقانی، در تمام طول سی سال گذشته برایم نمونه کاملی از یک شخصیت علمی و مؤثر در عرصه ارتباطات و به ویژه روزنامه‏‌نگاری بوده است و همواره فکر کرده‏‌ام که وجود و حضورش فرصت مغتنمی برای توسعه ادبیات حوزه ارتباطات به شمار می‏‌رود.

تجربیات ارزشمند در کار عملی در مطبوعات به همراه فعالیت‏‌های علمی و آموزشی در دانشگاه‏‌ها و فعالیت‏‌های مدیریتی از ایشان شخصیتی منحصر به فرد و صاحب‌نظر در عرصه ارتباطات و مطبوعات ساخته است. دکتر فرقانی چه در مقام استاد و چه در مقام دانشجو آنچه داشت و دارد بی هیچ چشم‌داشتی برای همکلاسی‌ها عرضه می‌کند و با تعصب خاصی نسبت به ارتباطات و روابط‌عمومی به دنبال توسعه نقش ارتباطات در کشور است.

به همان نسبت که شاگردان دیروز و امروز و انشاءالله فردا و فرداها از برکات علمی و تجربیات عملی ایشان بهره‏‌مند می‏‌شوند، امیدوارم تقدیر از قریب نیم قرن فعالیت علمی استاد در هفته روابط عمومی فرصتی باشد تا به مطبوعات به عنوان یکی از مهم‏ترین ارکان ارتباطی دنیای امروز توجه ویژ‌ه‏‌ای معطوف گردد و از رهنمودهای اساتیدی مثل دکتر فرقانی برای تبیین چارچوب‏‌های نظری راهبردهای عملی توسعه و بهبود عملکرد مطبوعات در کشور بهره گرفته شود.

ضمن ادای احترام به استاد و تقدیر از مقام علمی و خصایص اخلاقی ایشان، هفته روابط عمومی را خدمت عموم اساتید، دانشجویان، مدیران، کارکنان و سایر دست‏‌اندرکاران این حوزه تبریک عرض می‏‌کنم و برای ایشان و خانواده علمی و فرهنگی‌شان آرزوی توفیق دارم.

کد خبر 259053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز