مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

علی اصغر محمدی: بزرگترین مجتمع آموزشی و ورزشی بانوان کشور همزمان با ولادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر آموزش و پرورش در مرکز تربیت معلم نسیبه تهران افتتاح ‌شد.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح مجتمع ورزشی نسیبه گفت: افزایش حقوق معلمان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری تا پایان تیر ماه پرداخت می‌شود.

 محمود فرشیدی افزود: افزایش حقوق معلمان دارای مدارک بالا مسیر قانونی خود را طی می‌کند. وی اظهار داشت: احکام معلمان دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکتری صادر و به آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شده است که امید می رود افزایش حقوق معلمان تا پایان تیر پرداخت شود.

فرشیدی اظهار داشت: بر اساس ماده 5 مصوبه هیات دولت در سال 83، معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر می‌توانستند از طرح ارتقای شغلی یا از همطرازی هیات علمی‌استفاده کنند که به پیشنهاد آموزش و پرورش، هیات دولت این بند را حذف کرد.

وی در باره برنامه‌های آموزش و پرورش به همشهری گفت: در راستای طرح افزایش زنگ ورزش که از سال تحصیلی 87-86 در مدارس راهنمایی اجرا می‌شود، برای نشاط و پویایی هرچه بیشتر دانش آموزان یک ساعت به زنگ ورزش آنها اضافه شده است. [گزارش تصویری همشهری آنلاین از افتتاح این مجتمع]

تصویب ساخت 350 ورزشگاه ویژه بانوان

معاون اول رئیس‌جمهوری نیز در این آیین گفت: در سفرهای رئیس‌جمهوری به استان‌های کشور، 350 طرح تأسیس ورزشگاه بانوان در کشور تصویب شده است.

پرویز داودی از فضایل اخلاقی به عنوان یکی از ضرورت‌های حرکت اسلامی‌در کنار همه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نام برد و افزود: انسانهای فرهیخته و با اخلاق در دامان زنان پاک پرورش می یابند و این موضوع تنها زمانی عملی می‌شود که الگوی حضرت فاطمه (س) و اهل بیت (ع) در جامعه نهادینه شود. وی گفت: زنان الگوی متعالی می‌خواهند که این خلاء را فقط اسلام و اهل بیت (ع) جوابگو هستند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان طرح‌های دولت برای زنان، اضافه کرد: دولت نهم لوایح بسیار خوبی را طراحی کرده است که می‌توان به لایحه تقلیل ساعات کار زنان در ادارات دولتی، طرح توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و بازنشستگی پیش از موعد زنان اشاره کرد.
مجتمع ورزشی و آموزشی نسیبه که در این مراسم افتتاح شد دارای 22 هزار مترمربع بخش ورزشی و 40 هزار مترمربع بخش آموزشی است.

هزینه ساخت این مجتمع 3 میلیارد و 830 میلیون تومان است که تاکنون 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از این میزان پرداخت شده است. برای احداث و تجهیز مجتمع ورزشی و آموزشی «نسیبه» واقع در شهرک ژاندارمری که به فعالیت ورزشی خواهران اختصاص یافته است، بالغ بر 40 میلیارد ریال هزینه شده است.

بر اساس این گزارش، سالن اصلی این مجموعه ورزشی جهت مسابقات داخلی و بین‌المللی بر اساس استانداردهای مورد نیاز و قابل استفاده جهت کلیه رشته‌ها در ورزش دو و میدانی از جمله پرش ارتفاع، پرتاب وزنه، دو و میدانی، دو سرعت، پرش طول و غیره پیش‌بینی شده است. این مجموعه دارای سالن‌های مختلف ورزشی مانند تیراندازی، صخره‌نوردی، بدنسازی، تنیس‌روی میز، شطرنج، استخر، شنا و جکوزی و غیره است.

بنابراین گزارش، مساحت این مرکز 16 هزار و 800 متر مربع است و سالن اصلی دو و میدانی دارای سکوهای تماشاچی با ظرفیت پذیرش حدود 2 هزار نفر تماشاچی است.

حاشیه

 در آیین افتتاحیه این مجتمع قرار بود رئیس جمهوری حضور داشته باشد اما پس از شروع مراسم اعلام شد به دلیل کسالت وی، معاون اول رئیس جمهوری  در این آیین شرکت می‌کند.  زمان آغاز آیین افتتاحیه در دعوتنامه‌ها ساعت 9:30 اعلام شده بود اما به علت حضور نیافتن رئیس‌جمهور برنامه ساعت 11:15 آغاز شد و در این مدت یکی از خوانندگان به اجرای برنامه پرداخت.

کد خبر 25892

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز