چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

مونیکا لووینسکی، کارآموز سابق کاخ سفید که ماجرای رابطه‌اش با بیل کلینتون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا عالم‌گیر شد، روایت خود را برای نخستین‌بار منتشر کرده است.

آمریکا - رسوایی اخلاقی

وی در مطلبی که قرار است در نشریه ونیتی فر منتشر شود، بر رضایت دوطرفه در این رابطه تأکید می‌کند اما می‌گوید که بعداً‌ از وی سوءاستفاده شد. تحلیلگران سیاسی معتقدند که آفتابی‌شدن مجدد لووینسکی پس از حدود یک دهه خاموشی، شاید بی‌دلیل با زمزمه‌های نامزدی مجدد هیلاری کلینتون برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا نباشد؛ هر چند برخی دیگر آن را تلاش خانواده کلینتون برای خلاص‌شدن از شر این ماجرا می‌دانند. به نوشته روزنامه کریستین ساینس مانیتور، پس از برملا شدن ماجرای رابطه بین رئیس‌جمهور وقت آمریکا و لووینسکی، وی از نظرها پنهان شد، اما حالا وی با نوشتن مطلبی برای درج در نشریه ونیتی فر به صحنه بازگشته است. لووینسکی از آنچه رخ داد، ابراز تأسف می‌کند و می‌گوید که می‌خواهد با تعریف کردن ماجرا، این داستان را از دست کسانی که برای منافع شخصی از آن استفاده می‌کنند، درآورد.

سناتور جمهوریخواه رند پل که از وی به‌عنوان یکی از نامزدهای بالقوه این حزب برای ریاست‌جمهوری نام برده می‌شود، چند‌ماه پیش در برنامه تلویزیونی، رفتار بیل کلینتون را با کارآموزی 20ساله، شکارگونه توصیف کرد و گفت چه‌کسی از دختری جوان در دفتر کار بهره‌برداری می‌کند؟ لووینسکی در مطلب خود افزود: پیشنهادهای شغلی را که متضمن درآمد میلیونی برایش بود، رد کرد و در عوض کوشید پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه اقتصاد لندن شغلی عادی برای خودش دست و پا کند، اما کارفرمایان به‌خاطر سابقه‌اش از دادن کار به وی سر باز زدند.

ماجرای رابطه لووینسکی و کلینتون ابتدا در سایتی در اینترنت که تازه راه افتاده بود، بر ملا شد. از این رو، لووینسکی در این مطلب خود را نخستین قربانی اینترنت می‌خواند. تحلیلگران می‌گویند برای بسیاری از جمهوریخواهان، ماجرای لووینسکی روی دیگر دهه 1990در آمریکاست که خانواده کلینتون آن را دوره رفاه و دوران خوشی ملی می‌خوانند. آنان با هرگونه تلاش طرفداران کلینتون برای بهره‌برداری از خاطرات دوران خوش این دهه مقابله می‌کنند. هیلاری کلینتون نتوانست در سال2008 نامزدی حزب دمکرات را برای ریاست‌جمهوری کسب کند. حالا به‌نظر می‌رسد با جدی‌تر شدن زمزمه نامزدی مجدد وی، دشمنان وی می‌خواهند بار دیگر لووینسکی را مقابل وی قرار دهند.

کد خبر 258807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز