سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

تعلل در فرستادن پاسخ دیوان عدالت اداری برای اجازه تخریب «خانه عامری‌ها» به بخش حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران باعث شد تا احتمال تخریب کامل این خانه بیشتر شود.

خانه عامری ها


خبرگزاری ایسنا در گزارشی اعلام کرد: از مهرماه 1391 تلاش‌های زیادی از سوی دفتر حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و فعالان حوزه میراث فرهنگی در تهران انجام شد تا با ثبت ملی خانه عامری‌ها در مهرماه 1391 و درخواست از دیوان عدالت اداری، جلوی تخریب این بنای ارزشمند گرفته شود اما تعلل موجب هدر رفتن تلاش‌ها شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به رسیدن پاسخ این درخواست از سوی دیوان عدالت اداری گفت: بر اساس اعلام دیوان عدالت اداری با توجه به اینکه مالک جدید خانه عامری‌ها، این خانه را قبل از ثبت آن در فهرست آثار ملی خریده، برای او حقی در این زمینه ایجاد شده است، بنابراین امکان دادن فرصت دیگر وجود ندارد.

رجبعلی خسروآبادی با اشاره به اینکه بخش حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نسبت به این رأی به دیوان عدالت اداری اعتراض کرده است‌، گفت: پرونده‌های گذشته را به عمد یا سهو، دیوان عدالت اداری به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور می‌فرستاد. در این مورد نیز فرصت دفاع بخش حقوقی اداره کل میراث فرهنگی تهران به پایان رسید. به گفته خسروآبادی، هر روز که می‌گذرد، مالک، بخش دیگری از خانه عامری‌ها را تخریب می‌کند و هیچ‌کس جلوی این اتفاق را نمی‌گیرد.رئیس اداره میراث فرهنگی استان تهران تأکید کرد: متأسفانه تاکنون ناهماهنگی‌ها میان سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران از بین نرفته است.

کد خبر 258555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز