محمد باریکانی: درحالی که با پیگیری‌های روزنامه همشهری مشخص شد معرفی‌افراد برای مدیریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان اصفهان براساس توافقی که معاون گردشگری کشور در نشست خود با فعالان بوم‌گردی در شهرستان خور و بیابانک داشته است، انجام نشده و انتخاباتی بدون وجود کاندیدا در موضوع بوم‌گردی برگزار شده است، معاون گردشگری کشور اعلام کرد که معرفی این افراد مردود است و باید یک انتخابات سالم با حضور مازیار آل‌داوود در موضوع تشکیل مجمع اقامتگاه‌های بوم‌گردی انجام شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بررسی اتفاقاتی که در جریان تشکیل مجمع اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان اصفهان افتاده است به خبرگزاری میراث فرهنگی گفته که خواستار برگزاری انتخابات مجمع اقامتگاه‌های بوم‌گردی براساس توافق اولیه در جلسه‌ای که با مالکان اقامتگاه‌های بوم‌گردی در حضور رئیس اداره میراث فرهنگی استان اصفهان صورت گرفته، شده است. مرتضی رحمانی موحد تأکید کرد: انتخابات مجمع اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌صورت جدی مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون گردشگری در نشست اسفندماه سال گذشته با مالکان اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیشنهاد تشکیل مجمع اقامتگاه‌های بوم‌گردی با حضور مازیار آل داوود از بنیانگذاران اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور با نظارت نماینده سازمان میراث فرهنگی را اعلام کرد، اما اتفاقی که در تشکیل این مجمع رخ داد نشان داد که نه تنها پیشنهاد معاون گردشگری عملیاتی نشده بلکه حتی بنیانگذاران اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور نیز از مجمع اقامتگاه‌های بوم‌گردی کنار گذاشته شده‌اند و انتخابات بدون حضور کاندیدا برگزار شده است.

مالکان اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز به این روند اعتراض کردند و در نامه‌ای به معاون گردشگری خواستند تا انتخابات سالم مجمع اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌صورت سراسری برگزار شود.رحمانی موحد به خبرگزاری میراث فرهنگی گفته است: با توجه به اطلاعات موجود جلسه مجمع برگزار نشده و چون آنچه برگزار شده در قالب آنچه توافق و اعلام کرده‌بودیم نبوده است مورد قبول نیست. او تأکید کرد: جلسه‌ای که در فرمانداری شهرستان خور و بیابانک در موضوع گردشگری برگزار شده و عنوان جلسه مجمع اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور داشته است را نمی‌پذیریم.

به گفته معاون گردشگری مجمع اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید در چارچوب خواست تمامی ذی‌نفعان باشد و همه مالکان در جلسه انتخابات آن حضور داشته باشند، تفاوتی ندارد فرمانداری یا مدیرکل میراث و گردشگری استان اصفهان انتخابات این مجمع را برگزار کنند.

 

کد خبر 258554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز