دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: راوی کتاب «دا» گفت: وقتی فهمیدم قرار است خانم تهمینه میلانی فیلم را بسازد با توپ پر به حوزه رفتم و گفتم نیازی نیست این فیلم ساخته شود و راضی نیستم.

روی جلد کتاب

به گزارش فارس، سیده زهرا حسینی در محل نمایشگاه کتاب گفت: سالیان سال بود که روایت‌های دفاع مقدس را آقایان روایت می‌کردند و از جنگ سخن می‌گفتند و زنان کمتر فرصت روایت دفاع مقدس را داشتند.

همین عامل باعث شد که من دست به روایت کتاب "دا" بزنم و تمام تلاش خود را به کار بستم تا بتوانم روایت خوبی از دفاع داشته باشم.

دلیل مهم دیگر من برای روایت این کتاب رضایت خداوند بوده است و به خاطر رضایت خدا این کتاب را روایت کردم.

حسینی در ادامه گفت: فکر می‌کنم تاثیرگذار باشد چرا که تمام مفاهیم انسانی در اکثر کشورهای جهان مشترک است هرچند مذاهب با هم متفاوت هستند.

برخی مفاهیم کتاب ممکن است برای مخاطب خارجی سنگین باشد. خوشبختانه پروفسور اسپارک‌من در ترجمه انگلیسی این موضوع را برای ترجمه کتاب درک کرده‌اند.

با این حال اعتقاد دارم بسیاری از مفاهیم انسانی در اکثر کشورها مشترک است. زنان و کودکان در اکثر جنگ‌ها شرکت دارند. روایت جان‌فشانی‌ها توسط یک زن می‌تواند جذاب باشد.

وی همچنین در خصوص فیلمنامه "دا" هم گفت: ‌فیلمنامه را هنوز ندیده‌ام چون به آقای اسعدیان و سازندگان آن اطمینان دارم.

بسیاری از فیلمسازان از جمله خانم تهمینه میلانی تمایل داشتند این فیلم را بسازند اما من حاضر نشدم به خاطر تضادها و افکاری که خانم تهمینه میلانی دارند ساخت فیلم "دا" به ایشان سپرده شوند.

حتی آقایان جلسه‌ای گذاشتند و سعی کردند این فیلم توسط خانم میلانی ساخته شوند که من مخالفت کردم. گفتم باید توسط کارگردانی ساخته شود که به ارزش‌ها پایبند باشد.

خانواده شهدا صاحب اصلی این کتاب هستند و نمی‌توانیم هر کاری که دلمان خواست انجام دهیم.

حسینی در ادامه افزود: وقتی فهمیدم قرار است خانم تهمینه میلانی قرار است فیلم را بسازد با توپ پر به حوزه رفتم و گفتم نیازی نیست این فیلم ساخته شود و راضی نیستم.

کد خبر 258443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز