چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

گروه شهری: نمایشگاه شکوه پارسی پس از پایان نمایش در شهر اوزاکای ژاپن به ایران برگردانده شده و قبل از نمایش در کشور کره به مدت یک ماه در ایران به نمایش در خواهد آمد.

مدیر موزه ملی ایران با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه که شامل 210 شیء تاریخی ارزشمند از آثار منحصر به فرد هزاره پنجم قبل از میلاد تا پایان دوره ساسانی است، پس از نمایش یک ماهه در موزه ملی ایران، بازگردانده شده و پس از نمایش یک ماهه در موزه ملی ایران به کشور کره ارسال خواهد شد تا در این کشور به نمایش گذاشته شود.
رضا کارگر با اشاره به اینکه هزینه‌ها و بیمه آثار از سوی طرف ژاپنی پرداخت شده است، گفت: نمایشگاه شکوه پارسی با درخواست مسئولان فرهنگی ژاپن و با حمایت خانواده سلطنتی این کشور برای بازدید عموم در ژاپن برگزار شد و پس از نمایش در پنج شهر، تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت. وی با اعلام استقبال فراوان ژاپنی‌ها از این نمایشگاه در طول برگزاری از پیشنهاد‌های سایر کشورها برای برگزاری نمایشگاه شکوه پارسی خبر داد و افزود: وزیر فرهنگ چین نیز پس از بازدید از نمایشگاه پارسی در ژاپن خواستار برپایی این نمایشگاه در یکی از موزه‌های بزرگ کشور چین مانند موزه شهر ممنوعه شد. همچنین مسئولان فرهنگی کشور استرالیا نیز برای برگزاری این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
نمایشگاه شکوه پارسی، پس از پایان نمایش در کشور ژاپن در شهریور ماه امسال، به ایران بازگردانده خواهد شد و قبل از ارسال به کشور کره به مدت یک ماه در ایران به نمایش درخواهد آمد.
لازم به ذکر است که این دومین نمایشگاه بزرگ اشیاء ایرانی است که از سوی موزه ملی ایران در شش ماهه اول امسال برگزار می‌شود. در خرداد ماه سال جاری نمایشگاه «ده هزار سال فرهنگ و تمدن ایران» با نمایش 150 شیء تاریخی در موزه ملی ایران علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده بود.
کد خبر 25831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز