همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به خبرهایی مبنی بر اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا به زائران بالای ۶۰ سال ویزای حج و عمره داده نمی‌شود، گفت: وزیر بهداشت عربستان سعودی گفته است که توصیه می‌شود در صورت عدم کنترل این موضوع، زائران بالای ۶۰ سال عازم حج نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،‌ سعید اوحدی در این باره گفت: تا به امروز هیچ موردی از ابتلای زائران کشورهای اسلامی به ویروس کرونا در عمره مفرده مشاهده نشده است.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: ویروس کرونا بیشتر در منطقه شرقی عربستان مانند شهرهای دمام و ریاض شایع است و در یک ماه اخیر نیز مواردی در شهر جده مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برای تمامی زائران ویزا صادر می‌شود و تا کنون نیز هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زائران ایرانی در عمره مفرده مشاهده نشده است.

اوحدی افزود: همچنین با هماهنگی سازمان حج و زیارت، هیاتی متشکل واحد بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عربستانی اعزام می‌شوند و هم اکنون نیز ریس مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان مستقر است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: طبق اعلام رییس مرکز پزشکی حج و زیارت تا به این لحظه هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زائران ایرانی در مکه و مدینه مشاهده نشده و شرای عادی است.

وی گفت: البته به زائران ایرانی توصیه می‌شود نکات بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان از حضور در محل تجمعات پرهیز کنند.

کد خبر 258251
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز