همشهری آنلاین: یکی از مقامات روسی، خشمگین از تحریمی که آمریکا به‌خاطر بحران اوکراین علیه روسیه روا داشته، به فضانوردان آمریکایی توصیه کرده از این پس به جای کپسول‌های سایوز با کمک ترامبولین‌ خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسانند.

ترامبولین

براساس گزارش فاکس‌نیوز، دیمیتری روگزین قائم‌مقام نخست وزیر روسیه در اعتراض به این تحریم‌ها در صفحه توئیترش نوشت ایالات متحده صنعت فضایی ما را تحریم کرده‌است، ما هشدار داده بودیم که پاسخ حرف را با حرف و پاسخ عمل را با عمل می‌دهیم.

وی در ادامه نوشت فضانوردان آمریکایی برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی نیازمند راکت‌های روسی هستند، اما پس از تحریم تحریم کردن مجوزهای صادرات اقلام پیشرفته‌ نظامی به روسیه توسط آمریکا، توصیه می‌کنم آمریکا فضانوردان خود را به کمک ترامبولین (ابزاری ویژه تمرین پرش در ژیمناستیک) به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کند.

با‌وجود خشمگینی مقامات روسیه از تحریم‌ها، تحلیل‌گران معتقدند احتمال متوقف شدن پروازهای راکت‌های روسیه به سوی ایستگاه بسیار کم است زیرا ناسا در ازای هر سرنشین به روسیه 60 میلیون دلار پول پرداخت می‌کند. اما از سویی دیگر تحریم‌ها می‌تواند برای روسیه بسیار گران تمام شده و پنج پرتاب ماهواره‌ای این کشور را با خطر مواجه سازد. تحلیل‌گران روسیه را در تولید تجهیزات پیشرفته الکترونیکی از جمله ریزتراشه‌های ماهواره‌ای، ضعیف و نیازمند کشورهای غربی می‌دانند.

کد خبر 258215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز