چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

گروه دانش: رفتار عجیب، تمسخر آمیز و در عین حال مخرب یک ویروس جدید، بسیاری از شرکت های امنیت IT را به واکنش‌های جدی و اعلام هشدار سریع به کاربران اینترنت واداشته است.

تروژان BotVoice.A، که برای نخستین بار توسط آزمایشگاه‌های امنیتی پاندا، کشف شد، با نفوذ و آغاز فعالیت خود در سیستم ها، با صدایی بلند فریاد می‌زند که رایانه شما مورد حمله من قرار گرفته و کلیه فایل های سیستمی و سایر اطلاعات موجود در هارد دیسک در حال از بین رفتن است. این کد مخرب با ابراز تأسف از این مسئله، از کاربران مورد حمله عذرخواهی کرده و برای آنها روز خوبی را  آرزو می کند!

جملات فوق برای چندین بار و به صورت پی در پی ادا می‌شوند تا هنگامی که تمام اطلاعات ذخیره شده در دیسک سخت رایانه مورد حمله به صورت ناگهانی و در برابر چشمان بهت زده کاربران، پاک شده و به صورت کامل از بین بروند.

البته BotVoice.A در برخی از حملات خود، کلیه اطلاعات سیستمی رایانه را  از بین نمی برد، اما با ایجاد تغییرات گسترده در رجیستری سیستم عامل و اختلال شدید در عملکرد رایانه ها منجر به غیر فعال شدن کلیه برنامه های نصب شده و عدم دسترسی به task manager می گردد.

این کد مخرب جدید، علاوه بر پاک کردن اطلاعات موجود در رایانه و تمسخر کاربران مورد حمله خود، قادر است با انجام یک تخریب ضربتی و ناگهانی و تنها در عرض چند دقیقه، سیستم ها را از کار انداخته و شناسایی خود را عملاً غیر ممکن نماید. بنابر این در چنین مواردی بهترین اقدام حفاظتی، استفاده از فن آوری های امنیت پیشگیرانه برای شناسایی و خنثی سازی کدهای مخرب ناشناخته و بسیار جدید است.

از راه های انتشار این تروژان می توان به شبکه‌های P2P، حافظه های جانبی قابل اتصال به پورت‌های ورودی سیستم و نیز داونلود فایل‌های آلوده به شکل خودکار و یا توسط کاربر، در هنگام جستجو در اینترنت، اشاره کرد.

برای ردیابی و پیشگیری سریع این کد خطرناک، استفاده از برنامه‌های آنلاین NanoScan و TotalScan به کلیه کاربران اینترنت توصیه می‌شود. این برنامه‌ها را به طور رایگان از این سایت دانلود کنید:

 www.infectedornot.com

کد خبر 25814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز