همشهری آنلاین: ۶۰ ایستگاه جاده‌ای هواشناسی در کشور جدیدترین اخبار را به متقاضیان ارائه می‌کنند. در ۵۰ سال گذشته هواشناسی تنها در بخش هوانوردی سرویس می‌داد

رئیس سازمان هواشناسی کشور درمراسم تودیع و معارفه مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: در ایستگاه‌های جاده‌ای هواشناسی با جایگاه اصلی فاصله زیادی داریم و تنها با استقرار یک ایستگاه در یک گردنه نمی‌توان گفت ایستگاه جاده‌ای داریم و باید خود را به سیاست‌ها و اهداف سازمان نزدیک کنیم.

پرهیزگار افزود: در 50 سال گذشته هواشناسی تنها در بخش هوانوردی سرویس می‌داد و اکنون هواشناسی دریایی و هوانوردی در جهان کارگروه ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به جایگاه واقعی هواشناسی نیازمند تأمین نیاز کاربران است گفت : امروز توقع و نیاز کاربر خیلی بالا رفته است و اگر نتوانیم نیاز کاربر را برآورده کنیم با دست خود زمینه حذف نقش و تأثیرگذاری هواشناسی را فراهم کرده ایم.
در صورتی که داده‌ها و اطلاعات هواشناسی در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها استفاده شوند کمترین هزینه و بیشترین بهره‌برداری را خواهند داشت.

پرهیزگار نقش هواشناسی را در حفاظت از محیط زیست موثر دانست و گفت: با فرسایش محیط زیست و خشک شدن تالاب‌ها ریزگردها بوجود می آیند که به علت وزرش باد در هوا پراکنده و آلودگی هوا را ایجاد می‌کنند.

وی تابش اشعه UV را بسیار مهم دانست و افزود: باید علاوه بر اعلام هشدارهای جوی در رابطه با باران اسیدی ، ریزگردها و گازهای گلخانه ای باید در بحث پایش هوا نیز اقدامات موثری انجام شود.

در این مراسم سید مهرداد حسینی به عنوان مدیرکل جدید هواشناسی استان همدان معرفی شد.

در استان همدان 9 ایستگاه هواشناسی، یک ایستگاه فرودگاهی، یک ایستگاه کشاورزی، 85 ایستگاه باران سنجی، 3 ایستگاه جاده‌ای و 15 ایستگاه اقلیم شناسی وجود دارد.

کد خبر 258053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز