همشهری آنلاین: سازمان همکاری اقتصادی و توسعه می‌گوید دارایی ثروتمندان در بیشتر کشورهای صنعتی در ۳۰ سال گذشته بیشتر شده است.

OECD

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) اعلام کرد میزان دارایی‌های ثروتمندترین افراد جامعه به وضوح افزایش یافته است.

بر اساس اعلام این سازمان، برای نمونه در آمریکا، سهم دارایی این افراد نسبت به سال 1980 دو برابر شده و در سال 2012 به حدود 20 درصد از کل دارایی‌های جامعه رسیده است.

البته در کشورهایی - مانند فنلاند، نروژ و سوئد - که به صورت سنتی توزیع درآمد به شیوه متعادل‌تری صورت می‌گیرد؛ سهم درصد ثروتمندترین افراد از مجموع کل درآمد (پیش از پرداخت مالیات) با 70 درصد افزایش به هفت تا هشت درصد رشد یافته است.

این در حالی است که ثروتمندترین‌ها در فرانسه، هلند و اسپانیا چندان ثروتمندتر نشده‌اند.

بنا به محاسبات سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، ثروتمندترین ثروتمندان در آمریکا بیشترین افزایش درآمد را شاهد بوده‌اند.

سهم درآمدی ابرثروتمندان که 0.1 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، از سال 1980 تا 2010 از دو به هشت درصد از کل درآمد مردم این کشور افزایش یافته است.

بر خلاف آنها، 0.1 درصد ابرثروتمندان در فرانسه "فقط" سه درصد از مجموع کل درآمدها را در اختیار دارند.

این در حالی است که درآمد فقیرترین خانوارها در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه همگام با رشد اقتصادی پیش نرفته است. بسیاری از آنها سطح درآمدی‌شان با سطح درآمدی اواسط دهه 80 میلادی یکی است.

کد خبر 258013
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز