همشهری آنلاین: سازمان همکاری اقتصادی و توسعه تازه‌ترین پیش بینی‌های خود را درباره وضعیت اقتصادی کشورهای عضو گروه هفت؛ روز پنجشنبه منتشر کرد.

oecd

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در آخرین پیش بینی‌های اعلام کرده از کشورهای عضو گروه هفت کشور صنعتی دنیا، شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا، اقتصاد ژاپن و آمریکا به ترتیب ۳.۵ و ۳.۲ درصد در سه ماهه اول سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد خواهد داشت.

به گزارش یورونیوز اقتصاد آلمان، بزرگترین قدرت اقتصادی منطقه پولی یورو در سه ماهه اول سال جاری ۲.۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت.

این سازمان از کشورهای حوزه پولی یورو تقاضا دارد تا از توسعه بیشتر برنامه های ریاضت اقتصادی پرهیز کنند.

پی یر کارلو پادووان، معاون دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی و توسعه می‌گوید: "در حوزه پولی یورو آلمان رشد اقتصادی معادل ۲ درصد خواهد داشت و این خبر خوبی است اما فرانسه دومین اقتصاد قدرتمند منطقه در سال ۲۰۱۳ رشد اقتصادی نخواهد داشت اما ممکن است رشد خود را دیرتر آغاز کند. رکود اقتصادی در ایتالیا ادامه دارد با این وجود میزان رکود این کشور در حال کاهش است و این به معنای آنست که تا اواخر سال ۲۰۱۳ ایتالیا رشد اقتصادی خواهد داشت."

مقامات سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اعتقاد دارند با توجه به نرخ پایین تورم در حوزه پولی یورو بانک مرکزی اروپا می تواند نرخ بهره بانکی خود را از ۰.۷۵ درصد کاهش دهد.

به گفته مقامات این سازمان پیش بینی رشد برای اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۱۳ دشوار است.

اقتصاد ایتالیا نیز سال جاری در وضعیت رکود باقی خواهد ماند.

کد خبر 206540
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز