پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: اگر ما امروز از استقلال و خودکفایی و از تولید داخلی سخن می گوییم و از آن حمایت می کنیم ، همه و همه در سایه کار و تلاش کارگران عزیز و پرتلاش این سرزمین است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای روحانی در جشن روز کارگر افزود: آن روز که انقلاب می خواست در مسیر پیروزی قرار بگیرد این کارگران انقلابی و فداکار بودند که در خیابان های تهران ، شهرستان ها و سراسر کشور حماسه انقلابی آفریدند و انقلاب ما را به رهبری امام راحل و بزرگوارمان به پیروزی رساندند.

رئیس جمهور افزود: آن روز که سخن از استقرار نظام اسلامی در سال 57 و 58 بود این حضور کارگران عزیز در صحنه های مختلف بود که در برابر انواع توطئه ها ایستادند.

روحانی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیز کارگران بودند که در صحنه نبرد، همه جا به عنوان بسیجی ، سرباز و جهادگر و در همه بخش های پشتیبانی حضور داشتند.

رئیس جمهور گفت: اگر از سال فرهنگ و اقتصاد سخن می گوییم این کارگران عزیز هستند که باید در صحنه اقتصاد و حتی در صحنه فرهنگ بار سنگین تحول ، تعالی و تولید کشور را بر دوش بگیرند.

روحانی افزود: اگر امروز می بینیم کشورهای نوظهوری درآسیا و آمریکای لاتین در مسیر پیشرفت قرار گرفته اند به علت استفاده از معادن زیرزمینی این کشورها نیست بلکه در سایه کار ، تلاش ، فعالیت و تولید است.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید الگوی توسعه آینده کشورمان را بر مبنای اشتغال جوانان عزیزمان طراحی کنیم.

روحانی در آغاز سخنانش روز کارگر را که مصادف با ماه مبارک رجب و روز معلم است به کارگران و تلاشگران صحنه کار و کوشش و تولید تبریک گفت.

سال 93 را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی

رئیس جمهور گفت: در سایه حمایت کارگران از دولت، مصمیم سال 93 را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام کنیم.

روحانی با اشاره به اولین جلسه شورای عالی اشتغال در سال 93 که در فروردین ماه برگزار شد افزود: در همین جا به وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اعلام می کنم اولین قدم این شورا در زمینه اشتغال ، امنیت شغلی کارگران عزیز باشد.

وی تاکید کرد: آقای ربیعی، نگذارید خانه کارگری بی فروغ بماند و چراغ کار و اشتغال باید در سراسر ایران عزیز تابناک باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دنیای کار و تلاش و تولید، تبعیض جنیستی را نمی پذیریم افزود : زنان و مردان ما در صحنه کار و تلاش و فعالیت برابر ، باید از امتیاز و حقوق برابر برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه ‌رضایت کارگران به معنای حرکت و تسریع چرخ تولید و اشتغال است گفت : بسیاری از کارگران ما بنا بر آنچه از گزارشها در اختیار داریم از مسئله مسکن در رنج هستند.

اقدامات لازم برای مسکن کارگران شروع شود

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال باید اقدامات لازم برای مسکن کارگران شروع شود ، افزود : دولت در کنار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اقدامات و کمک های لازم برای شروع این کار بزرگ و عظیم را آغاز خواهد کرد.

وی گفت : در زمینه پوشش دفترچه بیمه که برخی کارگران ساختمانی از این امتیاز محروم هستند ، آقای ربیعی باید برای حل مشکل این کارگران ساختمانی و فصلی اقدام جدی انجام دهد.

رئیس جمهور گفت : آن روز کشور ما آباد و سربلند است که در مزارع و کارخانه های این کشور کارگران عزیز ما با نشاط و بدون دغدغه مشغول کار و فعالیت باشند.

وی افزود : برای اینکه دغدغه ها برداشته شود این دولت در سال 93 مصمم است در زمینه درمان بهداشت و سلامت مردم به ویژه کارگران قدم های جدی بردارد.

رئیس جمهور گفت: بیمارستان تامین اجتماعی باید در مسیر بهبود عملکرد قرار گیرد و ما یک بیمارستان میلاد نمی خواهیم بلکه می خواهیم بیمارستان های میلاد در استان ها و شهرهای مختلف خدمات خود را به کارگران و ملت ارائه دهند .

آقای روحانی افزود: دفترچه های بیمه درمانی باید ارتقا و ارزش لازم را پیدا کند تا مردم ما از نظر درمان دارای دغدغه خاطر نباشند.

وی گفت : ما باید در زمینه توسعه اشتغال های کوچک ، صنایع دستی ، اشتغال روستاییان و اشتغال در زمینه گردشگری اقدامات لازم را انجام دهیم که امسال طبق آمار اول اردیبهشت، ورود گردشگران خارجی به ایران نسبت به سال قبل دو برابر افزایش یافته است.

زمینه گردشگری داخلی و خارجی را فراهم کنیم

رئیس جمهور گفت: ما باید زمینه گردشگری داخلی و خارجی را فراهم کنیم تا در سایه فعال شدن گردشگری، بخشی از بیکاری های جامعه رفع شود و اشتغال در مسیر درست پویایی قرار گیرد.

روحانی افزود: باید مدیریت بخش تولید متحول و سرمایه و فن آوری وارد کشور شود تا کار رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است تمام قفل های تحریم نابجا علیه ملت ایران را بشکند، تصریح کرد: تحریم نابجای قدرت های بزرگ علیه ما برای همه مردم درد و رنج بود به ویژه برای کارگران عزیز.

رئیس جمهور گفت: دولت مصمم است با حفظ حقوق ملت بزرگ ایران در سایه تعامل با جهان درها را به روی صادرات کالاهای ایرانی باز کند.

روحانی افزود: اگر ما مسیر صادرات کالا را هموار کنیم به معنای اشتغال بیشتر و رونق تولید است.

وی ادامه داد: ما باید منابع ارزی را مدیریت کنیم و نباید آنجا که ضرورت نیست کالای ساخته شده وارد کشور شود.

رئیس جمهور گفت: در سالهای گذشته ما برای کشورهای دیگر اشتغال درست کردیم و برای جوانان با وارد کردن محصولات ساخته شده خارجی، بیکاری درست کردیم.

روحانی افزود: ما باید با منابع ارزی، مواد اولیه ، ابزار تولید، قطعات و تکنولوژی وارد کشور کنیم اما کار باید به دست کارگر ایرانی باشد.

وی گفت: باید در سایه هموار کردن مسیر تولید و تعامل سازنده با جهان برای رفع تحریمها ، زمینه رشد اشتغال و تولید را فراهم کنیم.

روحانی افزود: در همین قدم های اولیه که بخشی از تحریم ها برداشته شد، امروز می بینید در بنادر جنوب ما کارگران ایرانی مشغول فعالیت برای تخلیه بار هستند در حالی که این کشتی ها در ماه های گذشته در بنادر کشورهای خلیج فارس پهلو می گرفتند. رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید بنادر و مزارع خودمان را آباد کنیم.

تجلیل از پنج کارگر و واحد نمونه کشوری

رئیس جمهور در مراسم بیست و پنجمین جشنواره ملی امتنان از کارگران ، گروه های کار و واحدهای نمونه کشوری که در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد از پنج کارگر ، تلاشگر، گروه های کار و واحد نمونه کشوری تجلیل کرد.

حمید رضا ربیعی کارگر نمونه بخش صنعت ، حامد زمانی کارگر نمونه بخش کشاورزی، مجتبی حاجی شفیعی مدیر واحد نمونه ، صمد علی دره شیری تلاشگر نمونه و خانم اسماء معصومی به عنوان گروه های کار نمونه از بخش خدمات پنج نفری بودند که در این مراسم از سوی رییس جمهور تجلیل شدند.

کد خبر 258004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز