همشهری آنلاین: تغییر رئیس دانشگاه تربیت مدرس که از مدت‌ها پیش مطرح بود، همراه با بیانیه اخیر بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس که درباره این تغییر صادر شده است، جدی‌تر هم شد و با معرفی گزینه‌های سرپرستی این دانشگاه در رسانه‌ها، از برات قبادیان و فتح‌اله امی به عنوان جدی‌ترین این گزینه‌ها نام برده شد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت‌ مدرس در نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آورده است: «با توجه به اینکه دیر یا زود مدیری جدید برای اداره این مجموعه بزرگ علمی و آموزشی انتخاب خواهید کرد، امیدواریم مدیری انقلابی، شایسته، کارآمد، ولایت‌مدار، متعهد به نظام و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران را به دانشگاه تربیت‌ مدرس معرفی کنید و از همه مهمتر مدیری که برائت از فتنه نیز در کارنامه وی باشد، تا با همدلی و همکاری همه اعضای این جامعه بزرگ دانشگاهی قله‎های رفیع علمی و تحقیقاتی را فتح کنیم.»

بر طبق این گزارش، تا کنون بیش از همه گزینه‌هایی که ممکن است برای تصدی سرپرستی دانشگاه تربیت مدرس بر روی میز دکتر رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قرار داشته باشند، از دکتر جعفر توفیقی مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکتر برات قبادیان عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی و دکتر فتح اله امی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس نام برده شده است.

البته گزارش‌ها حاکیست که توفیقی از گردونه تعیین سرپرست جدید دانشگاه تربیت مدرس خارج شده است؛ این را فتح‌اله امی هم‌دانشگاهی توفیقی و یکی از گزینه‌های سرپرستی دانشگاه تربیت مدرس گفته است. امی در این باره به تسنیم گفت: وزیر علوم درباره ریاست دانشگاه تربیت مدرس تنها با توفیقی صحبت کرده است که وی نیز شرایطی را مطرح کرده و در نهایت مورد قبول واقع نشده است.

فتح‌اله امی با بیان اینکه «تا این لحظه از سوی وزارت علوم در مورد سرپرستی دانشگاه تربیت مدرس هیچ صحبتی با من نشده است.» گفت: وزیر علوم با آقای توفیقی درباره پذیرش ریاست دانشگاه تربیت مدرس صحبت کرده اما آقای توفیقی شرایطی را برای ریاست دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد که در نهایت محقق نشد.

بر طبق این گزارش، برات قبادیان نیز در خصوص اینکه وی به عنوان گزینه‌ نهایی سرپرستی دانشگاه تربیت‌ مدرس مطرح است، به مهر گفت: در دولت دکتر روحانی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعلی، در ارتباط با عزل و نصب‌ها تلاش شده نظر اکثریت هیئت علمی اخذ شود.

وی ادامه داد: و یا اگر شرایط طوری نبود که بتوانند نظر اکثریت اعضای هیات علمی را دریافت کنند، نظر استادانی را که در اصل مورد اعتماد اکثریت هیئت علمی هستند را جویا می‌شوند و گزینه‌هایی را مطرح می‌کنند که مورد اعتماد هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: در دانشگاه تربیت مدرس نیز هیئت علمی دانشکده‌های مختلف گزینه‌های متفاوتی را پیشنهاد داده‌اند و بنده نیز یکی از این گزینه‌ها هستم اما وزارت، علوم تحقیقات و فناوری تا کنون هیچ تماسی در این رابطه با من نداشته است.

کد خبر 257963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز