سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: برترین میلیاردر جهان معتقد است بسیاری از مشکلات دنیا از قبیل گرسنگی، بیماری، تغییرات آب و هوایی و سلامت حیوانات را می‌توان با تولید گوشت مصنوعی مرغ و گاو با طعمی مشابه گوشت حقیقی، برطرف ساخت.

براساس گزارش تلگراف، بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت و ثروتمند‌ترین انسان روی سیاره زمین، به همراه بنیانگذار شبکه توئیتر از جمله افراد مشهوری هستند که از پروژه شرکتی که قصد دارد با استفاده از پروتئین گیاه نخود گوشت مصنوعی تولید کند، پشتیبانی می‌کنند.

شرکت Beyond Meat ادعا دارد طعم نمونه گوشت مصنوعی که به نام خود به‌ثبت رسانده‌، در آزمایش‌هایی که با چشم بسته انجام شده، از گوشت بره و مرغ غیرقابل تفکیک بوده‌است و در عین حال از گوشت طبیعی سالم‌تر بوده و از مواد مغذی مشابهی با گوشت حقیقی برخوردار است.

به گفته این شرکت، تولید چنین گوشتی در کاهش عوارض ناشی از تغییرات اقلیمی نیز موثر خواهد بود، زیرا طبیعت دامداری و فرایند تولید گوشت طبیعی بسیار آلوده و پرمصرف است. همچنین تولید گوشت مصنوعی می‌تواند مانع از کشتار حیوانات به بهانه تامین غذای انسان شود.

اتان براون بنیانگذار شرکت Beyond Meat می‌گوید دلیلی به استفاده از صفت مصنوعی برای محصول این شرکت وجود ندارد زیرا این محصول ترکیبی از آمینو‌اسید‌ها، چربی‌ها و آب است و و کاملا به آنچه از حیوانات به‌دست می‌آید شباهت دارد، پس این محصول گوشت است. با این تفاوت که تمامی آن از پروتئین تشکیل شده و تمامی آن از گیاه نخود به‌دست آمده‌است.

بیز استون و اوان ویلیامز به همراه بیل گیتس از افراد مشهوری هستند که با تامین سرمایه این شرکت، موافقت خود را با تولید این محصول پاک اعلام کرده‌اند. گیتس به همراه جری یانگ، بنیانگذار شرکت یاهو در شرکتی دیگر که هدفش تولید محصولی گیاهی برای جایگزین کردن تخم‌مرغ است نیز سهم دارد. این شرکت امیدوار است در آینده بتواند سس مایونزی بدون تخم‌مرغ تولید کند که از طعم و محتویاتی مشابه با مایونز‌های تخم‌مرغی برخوردار باشد.

کد خبر 257811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز