دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی به درخواست بانک مرکزی «بله» گفتند و نرخ سود سپرده‌گذاران جدید را از این هفته کم خواهند کرد.

پول

دلیل این اقدام اعلام نشده، اما گفته‌های رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی نشان می‌دهد که آنها برای عدم‌دخالت شورای پول و اعتبار حاضر شدند تا نرخ سود سپرده‌گذاران خود را کم کنند. این کاهش نرخ سود به سپرده‌های گذشته برنمی‌گردد و تنها مشمول سپرده‌گذاران جدید خواهد شد.

عبدالناصر همتی گفت: نرخ سود سپرده‌ها باید توسط بانک مرکزی ابلاغ شود، البته این امکان وجود دارد که نرخ سود سپرده‌های یکساله از 21 به 22درصد افزایش یابد. به گزارش ایرنا، این مدیر بانک دولتی افزود: براساس توافقات جدید، سپرده‌های یکساله پس از پایان دوره مشمول دریافت سود 21یا 22درصدی می‌شوند اما اگر سپرده‌گذاران قبل از پایان این دوره اقدام به خروج وجوه کنند، میزان پرداخت سود به آنها کاهش می‌یابد.

به گفته همتی، تمامی بانک‌های خصوصی و دولتی ملزم به اجرای نرخ‌های جدید سود بانکی هستند. وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف سود سپرده‌هایی که قبل از توافق جدید در بانک‌ها با نرخ‌های بالاتر سپرده‌گذاری شده، چه خواهد شد، اظهار داشت: توافق جدید نرخ سود سپرده‌ها مشمول سپرده‌گذاری‌های گذشته بانک‌ها نمی‌شود.

کد خبر 257716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز