همشهری آنلاین: نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان از مصدومیت ۱۵ زائر ایرانی در تصادف دو اتوبوس در مکه خبر داد و گفت: زائران به صورت سرپایی مداوا و با توجه به اینکه محرم بودند اعمال عمره مفرده خود را به جای آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج،‌ فاضل شیرخانی با اشاره به حادثه تصادف دو اتوبوس زائران ایرانی در نزدیکی شهر مکه، گفت: دو دستگاه اتوبوس زائران ایرانی که متعلق به یک کاروان بودند در مسیر ورودی به شهر مکه با یکدیگر برخورد کردند.

وی ادامه داد: این تصادف حدود ۱۵ مصدوم داشت که همه به صورت سرپایی مداوا شده و مصدوم جدی نداشتیم. همه این افراد بلافاصله پس از پانسمان و بخیه مرخص شده و با توجه به اینکه مُحرم بودند پس از استحمام اعمال خود را انجام دادند.

شیرخانی همچنین از سلامت حال زائران حاضر در مکه خبر داد و گفت: هیچ موردی از ابتلا به ویروس کورونا در میان زائران ایرانی مشاهده نشده است.

وی با اشاره به فصل گرما در عربستان به زائران توصیه کرد: در طول روز از مایعات بیشتر استفاده کرده و در ساعات گرم روز کمتر در خیابان‌ها تردد کنند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان افزود: اکثر زائران ایرانی در عربستان مشکل اسپاسم عضلانی (گرفتگی عضله) دارند و این به دلیل پیاده‌روی زیاد برای انجام اعمال عمره و حضور در مسجدالحرام و مسجد‌النبی (ص) است که زائران ایرانی معمولاً به این میزان از پیاده‌روی عادت ندارند.

وی توصیه کرد که عمره‌گزاران دو هفته قبل از اعزام به عربستان، روزانه ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنند تا بدن آنها آماده انجام اعمال عمره در مکه شود.

کد خبر 257547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز