یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیین تاریخی تقدیس ژان پل دوم و ژان بیست و سوم دو پاپ پیشین کاتولیک‌ها در واتیکان روز یکشنبه با حضور ده‌ها تن از روسای دولت‌ها و صدها هزار مسیحی برگزار شد.

آیین تاریخی تقدیس دو پاپ در واتیکان برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این رویداد بسیار مهم جهان مسیحیت که توسط پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان به همراه یوزف راتزینگر پاپ مستعفی برگزار می شود، 24 رییس جمهور و نخست وزیر و پادشاه حضور داشتند.

در این مراسم مجموعا 122 هیات خارجی و 10 رییس دولت، 40 وزیر و معاون وزیر و هشت رییس جمهور و 20 رییس هیات حضور داشتند. همچنین 150 کاردینال و یک هزار اسقف کاتولیک در این مراسم شرکت کردند.

 

میدان واتیکان مملو از زائرین مسیحی بود که از سراسر جهان برای شرکت در این آیین به رم سفر کرده بودند. هزاران نفر از زائرین مسیحی شب گذشته در واتیکان و مراسم تقدیس دو رهبر پیشین کاتولیک تا صبح بیدار بودند.

ˈ انجلینو الفانوˈ وزیر کشور ایتالیا پیشتر اعلام کرده بود بیش از ده هزار مامور، مسوولیت امنیت این مراسم را بر عهده دارند و از روز گذشته تدابیر شدید امنیتی برای حفظ نظم و امنیت شهر اتخاذ شده است.

برای نخستین بار در تاریخ دو پاپ (فرانسیس و بندیکت شانزدهم) در کنار یکدیگر دو پاپ فقید پیشین را تقدیس می کنند که رویدادی بی سابقه در جهان کاتولیک محسوب می شود.

ژان پل دوم، دویست و شصت و چهارمین پاپ کاتولیک ها (کارل جوزف وتیولا) در سال 1920میلادی در لهستان متولد شد. وی در سال 1978 به عنوان پاپ انتخاب شد و تا زمان فوتش در سال 2005 در این سمت ماند. ژان پل دوم به عنوان یکی از پرنفوذترین رهبران سده بیستم میلادی محسوب می شود. وی همچنین در بهبود روابط میان کلیسای کاتولیک با اسلام، یهودیت و کلیسای ارتدوکس شرقی تاثیر به سزایی داشته است.

پاپ ژان بیست و سوم که دویست و شصت و یکمین پاپ کلیسای کاتولیک محسوب می شود، در 1958 به عنوان پاپ برگزیده شد و در سال 1963میلادی در گذشت.

کد خبر 257532
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز