یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سالن «محصولات جانبی شخصیتها (کاراکترها)ی بومی» در بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به همت حوزه هنری کودک و نوجوان برپا خواهد شد.

اسباب بازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حوزه هنری کودک و نوجوان، محمد سرشار رییس حوزه هنری کودک و نوجوان با اعلام این خبر افزود: مهمترین نام‌نما(برند)های ایرانی که در سال 1392، محصولاتی تجاری را با استفاده از شخصیت های بومی یا نمادهای ایرانی اسلامی تولید کرده‌اند، در این سالن حاضر خواهند بود تا فعالان فرهنگی و اقتصادی، خانواده‌های ایرانی و مسؤولان این عرصه را با تلاش های صورت گرفته آشنا سازند.

سرشار اظهار داشت: نام‌نماهای شکرستان، قاصدک، روشنا، ایام، رویش، استوا، نجم‌پوشان، بادبادک، پویا و دو مجموعه حوزه هنری کودک و نوجوان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن محصولات جانبی حضور خواهند داشت و به نمایش، معرفی و فروش محصولات خود خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: در سالن محصولات جانبی شخصیتهای بومی، نوشت‌افزار، اسباب‌بازی، پوشاک، اقلام تزیینی و دیگر محصولات تولیدشده با استفاده از شخصیت های بومی عرضه می‌شود و در کنار آن، رایزنی‌هایی بین فعالان فرهنگی و فعالان اقتصادی برای پیوند قوی‌تری عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ انجام می‌شود.

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان در پایان گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در 11 بهمن 79، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده است برای ساماندهی بازار نوشت‌افزار، پوشاک، اسباب‌بازی و ... شورایی را تشکیل دهد و با حضور نمایندگانی از دیگر دستگاه های مسؤول، نسبت به این دغدغه مهم فرهنگی، واکنش مناسب نشان دهد.

سالن محصولات جانبی شخصیت های بومی در خیابان 27 ضلع شمالی مصلی در بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به همت حوزه هنری کودک و نوجوان برپا خواهد شد و از 10 تا 20 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 20 پذیرای مخاطبان خواهد بود.

کد خبر 257496
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز