یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین همایش "حکمت هنر انقلاب اسلامی" با حضور اصحاب اندیشه، حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی با همکاری مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی (مؤسسه اشراق) و معاونت پژوهش و آموزش حوزه هنری از ساعت ۱۵ الی ۱۹ روز سه شنبه و چهارشنبه ۲ و ۳ اردیبهشت ماه در سالن سوره برگزار می‌شود.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، این همایش به مناسبت ایام بزرگداشت هنر انقلاب و با محوریت طرح برخی از مسائل و مباحث فکری و تحلیلی سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی و به منظور رهیافت و افق گشایی و تولید آثار متناسب با حقیقت و عینیت انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

این همایش در بخش اصلی دربرگیرنده سخنرانی صاحبنظران و نظریه پردازان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، میزگرد تخصصی ارائه مقاله و نقد، طرح بحث نخبگان و فعالان و در بخش جنبی شامل ارائه آثار تولید شده و تجلیل از آراء اندیشمندان و آثار هنرمندان برگزیده است.

در روز اول این همایش، نظریه پرداز برجسته دکتر مجید شاه حسینی و در روز دوم، دکتر شهریار زرشناس، منتقد به سخنرانی می‌پردازند.

از محورهای این همایش می‌توان به حقیقت هنر و ماهیت فرهنگ، فطرت و ساحت میل انسان، ماده و صورت اثر هنری، صنایع هنری در دوران معاصر، نقد و تحلیل آثار هنری، مهندسی فرهنگی و مدیریت رسانه و ... اشاره کرد.

کد خبر 256598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز