فتانه انفرادی: در مراسم هفته سلامت از برنامه‌های سلامت محور شهرداری تهران توسط دولت تقدیر شد.

سلامت

 ابتدا وزیر بهداشت روز جمعه گذشته در مراسمی که بعد از پیاده روی در حاشیه دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد از اقدامات شهرداری تهران به عنوان یکی از دستگاه‌ها و سازمان هایی که به مردم، شادی و نشاط و سلامتی‌شان توجه دارند تقدیر کرد. در مراسم روز گذشته هفته سلامت نیز لوح تقدیری با امضای معاون اول رئیس‌جمهور از توسعه فعالیت‌های سلامت‌محور تهران و نقش معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری به‌عنوان حامی سلامت تقدیر شد.

به گزارش همشهری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در این مراسم اعلام کرد: شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی پس از 3 سال تعطیلی امروز یکشنبه تشکیل جلسه می‌دهد. سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی گفت:‌ جلسات شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی با تأکید رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد و این شورا یکی از کانون‌هایی است که رئیس‌جمهور می‌تواند سیاست‌هایش را اجرایی کند. وزیر بهداشت افزود: سیاست‌های کلی سلامت، الگویی بومی برای تمام مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و فرصت بسیار خوبی در اختیار ما قرار داده که مقتدر و هماهنگ، در جهت اهداف این سیاست‌ها برنامه‌ریزی کنیم. براساس سیاست‌های کلی سلامت تمام طرح‌های بزرگ ملی و حتی طرح‌های کوچک در استان‌ها باید پیوست سلامت داشته باشند.

بیمه‌های ناکارآمد و متعدد

هاشمی تصریح کرد: شبکه بهداشتی کشور به شکل 30سال قبل مدیریت می‌شود و آنچه باید انجام دهیم آن است که شبکه بهداشتی کشور را گسترش دهیم علاوه براین، بیمه‌ها ناکارآمد، متعدد و متناقض هستند بنابراین ضروری است بیمه‌ای کارآمد داشته باشیم. او افزود: باید به سراغ نظام ارجاع برویم. منابع حوزه سلامت باید پایدار باشد و در بودجه‌های سالانه بیاید تا مسئولان امر نگران این بخش نباشند. وزیر بهداشت گفت: شعار خودمراقبتی شروعی است برای توانمند کردن و آگاهی بیشتر مردم چرا که آگاهی از بیماری‌ها و همچنین علت ابتلا به آنها سبب پیشگیری از 50درصد بیماری‌ها می‌شود. بنابراین افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر بیماری‌ها بسیار اهمیت دارد و نقش رسانه‌ها و صدا و سیما در این زمینه بسیار مهم است. وی گفت:‌ دانش‌آموزان همراه با خانواده‌هایشان تقریبا بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

کاهش هزینه‌های درمان، اولویت دولت

وزیر بهداشت افزود: فقر، بیکاری، آلودگی هوا، آب، صوت، سموم محصولات کشاورزی و حوادث جاده‌ای، جزو عواملی هستند که اثر سوء بر سلامت جامعه دارند. آنچه مسلم است بدون همکاری و عزم ملی رسیدن به اهداف عالی نظام سلامت میسر نخواهد شد.

دراین مراسم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور هم اظهار داشت: هزینه درمان در کشور با هیچ استانداردی قابل‌قبول نیست و یکی از اولویت‌های دولت یازدهم کاهش هزینه‌های درمان از جیب مردم است. اسحاق جهانگیری گفت:با تلاش‌های وزیر بهداشت، دولت در اسفندماه 2هزار و 800میلیارد تومان جدا از بودجه اختصاص یافته به این وزارتخانه اختصاص داد و علاوه بر آن نیز قرار شده 4هزار و 800میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد.

تقدیر از فعالیت‌های سلامت محور

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با اهدای لوح تقدیر از سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای توسعه فعالیت‌های سلامت در کلانشهر تهران قدردانی و از وی به‌عنوان «حامی سلامت» یاد کرد. در متن این تقدیرنامه خطاب به ایازی آمده است: اینک که به بهانه «هفته سلامت» فرصتی مناسب برای تبیین نقش مشارکت بین‌بخشی و همبستگی اجتماعی در حوزه سلامت و ارج نهادن به کوشش و تجلیل از دست‌اندرکاران و تلاشگران در این عرصه مهیا شده است، انتخاب آن گرانمایه ارجمند را به‌عنوان «حامی سلامت» تبریک گفته و تلاش ارزشمند و همت بلندتان را در عرصه توسعه سلامت کشور ارج می‌نهم. موفق و سرافراز باشید.

کد خبر 257395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز