شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

آنچه پیش از این با نام سبد کالا شناخته می‌شد از این پس با تغییر در اصل طرح، «بسته امنیت غذایی» نامیده می‌شود.

سبد کالا

یکی از تفاوت‌های بسته امنیت غذایی با سبد کالای پیشین این است که بسته جدید به شکل سابق توزیع نخواهد شد و تنها برخی اقشار را دربرمی‌گیرد.به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اگر شناسایی افراد نیازمند به درستی انجام شود، اواخر اردیبهشت‌ماه نخستین بسته امنیت غذایی به‌دست اقشار آسیب‌پذیر خواهد رسید. علی ربیعی تأکید کرد: اجرای این برنامه در راستای مبارزه با فقر مطلق صورت می‌پذیرد. او گفت:

در حال حاضر مطالعاتی پیرامون میزان کالری لازم برای تأمین سلامت خانواده‌ها انجام شده است. این مطالعات مختص نیازمندان خواهد بود و بسته امنیت غذایی به شکل سابق توزیع نخواهد شد. علی ربیعی که در حاشیه همایش هفته سلامت با خبرنگاران سخن می‌گفت، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا 4مرحله بتوانیم بسته‌های امنیت غذایی را توزیع کنیم که البته این موضوع بستگی به منابع تخصیصی دارد.

همچنین لازم به ذکر است که جهت‌گیری بسته‌های امنیت غذایی کاملا هدفمند خواهد بود و تنها به خانواده‌هایی ارائه می‌شود که مواد پروتئینی لازم به سفره‌هایشان نمی‌رسد. کودکان و زنان بارداری که دچار سوء‌تغذیه هستند ازجمله افرادی خواهند بود که مشمول بسته‌های امنیت غذایی خواهند شد.

افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و آن دسته که پشت نوبت دریافت ارائه خدمات از این دو نهاد هستند نیز در فهرست ما قرار دارند. ربیعی در پاسخ به پرسشی پیرامون افزایش قیمت حامل‌های انرژی و احتمال افزایش حقوق کارگران با توجه به قرار گرفتن در هفته کارگر، اظهار کرد: دستمزدها همین دستمزدها هستند و دولت تورم را کنترل خواهد کرد و نظام بیمه‌ای کارآمد‌تر خواهد شد؛ ضمن آنکه امسال دستمزد خوبی تخصیص داده شد و کارگران کماکان مشمول دریافت یارانه هستند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پوشش بیمه‌ای بخشی از خدمات پیشگیرانه توسط بیمه‌ها هم گفت:

اقدامات خوبی طی این مدت انجام شده و شورای‌عالی بیمه تعدادی از آزمایش‌های ژنتیک را برای جلوگیری از معلولیت‌ها مصوب کرده و تحت پوشش بیمه برده، البته آزمایش‌های پیشگیرانه دیگری نیز در دستور کار داریم. ربیعی ادامه داد: همچنین برخی خدمات پیشگیرانه دهان و دندان وارد لیست تعهدات بیمه شده که این بیماری‌ها هزینه‌های زیادی دربر داشتند. سایر خدمات پیشگیرانه نیز به مرور بررسی و با هماهنگی وزارت بهداشت به لیست خدمات بیمه‌ای اضافه می‌شوند. اوهمچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون تجمیع و ادغام سازمان‌های بیمه‌گر با یکدیگر گفت: مشکل بزرگ ما این است که بیمه‌ها منابع مالی متفاوتی دارند و نمی‌شود یکباره ساختارها را به‌هم زد. این موضوع تبعات بسیاری برای ما خواهد داشت به همین علت در ابتدا قصد داریم منابع بیمه‌ها را یکسان کنیم.

ربیعی توضیح داد: تجمیع افقی، تجمیع در رویه‌ها، سیاست‌ها و رسیدگی به مباحث بیمه‌ای نخستین اقدام ما در راستای تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر خواهد بود و در درجه بعد به سمت یکسان کردن منابع پیش خواهیم رفت چرا که اعتقاد داریم نباید کار ناپخته انجام دهیم.

کد خبر 257388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز