همشهری آنلاین: چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اعلام جرم سخنگوی دولت علیه پاره‌ای رسانه‌ها انتقاد کردند و دولت را به برخورد خویشتندارانه با آنها فرا خواندند.

غلامحسین الهام، سخنگوی و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت دیروز در نامه‌ای به سعید مرتضوی دادستان تهران، علیه رسانه‌هایی که به گفته او علیه دولت اخبار مجعول منتشر می‌کنند اعلام جرم کرده بود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سعید ابوطالب نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اکثریت مجلس امروز یکشنبه 29 مرداد در واکنش به این نامه در جمع خبرنگاران گفت: صداوسیما به عنوان رسانه ملی و اکثر روزنامه‌ها که به مسائل مذهبی و ملی علاقه دارند از کلیت دولت حمایت می‌کنند، اما اگر دولت انتظار دارد اصلاً نقد نشود مسئله‌ای عجیب است.

قدرت‌الله علیخانی نماینده بوئین‌زهرا و آوج و عضو فراکسیون اقلیت مجلس نیز در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که نیازی به نوشتن نامه نبود. او افزود: تا کنون از هیچ دولتی این گونه رفتاری را شاهد نبوده‌ایم که در مقابل انتقادها به قوه قضائیه متوسل شود.

همچنین خبرگزاری مهر گزارش داده است که مرتضی تمدن نماینده شهرکرد و عضو فراکسیون اکثریت مجلس نیز دولت را به خویشتنداری دعوت کرد و گفت: انتشار اخبار نادرست درباره دولت مسئله‌ای جدید نیست و همه دولت‌ها با این مسئله سروکار داشته و کنار آمده‌اند.

به گفته وی دولت فعلی نیز باید با اتخاذ روش «کج‌دارومریز» و افزایش سعه‌صدر با این موضوع برخورد کند، چرا که نمی‌توان مرز مشخصی برای تشخیص اخبار واقعی و جعلی تعیین کرد.

از متن نامه الهام به مرتضوی چنین بر می‌آید که نمونه‌های مشخصی از مطالب رسانه‌ای به عنوان پیوست نامه ارسال شده، اما محتوای دقیق این مطالب و نام رسانه‌های مورد نظر اعلام نشده است.

در این حال سید جلال یحیی‌زاده نماینده تفت و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس امروز به خبرنگاران گفت: بهتر بود سخنگوی دولت از روزنامه‌هایی که به طور خاص از آنها گلایه داشتند نام می‌بردند.

وی تأکید کرد: موضع‌گیری رسمی دولت به خاطر تخلف چند روزنامه مغایر اطلاع‌رسانی آزاد است و کسی که قدرت را در دست دارد وقتی چنین مسئله‌ای را به صورت عام درخواست کند، ممکن است عده‌ای از آن بوی تهدید استشمام کنند که به نفع دولت نیست.

تمدن نماینده شهرکرد نیز گفته است: اگر دولت بخواهد موضوعات مربوط به مطبوعات را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کند، دو قوه از قوای سه‌گانه را گرفتار وضعیتی می‌کند که خروج از آن به راحتی میسر نیست.

کد خبر 2572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز