همشهری آنلاین: وزیر ورزش در سخنانی صریح از خرج‌های بی‌مورد در فدراسیون‌ها، سفرهای کم ارزش خارجی، شفافیت در انتخاب اسپانسرها گفت و اظهار داشت: هر جا شاهد نارسایی باشیم رئیس فدراسیون و هیأت رئیسه را مقصر می‌دانیم.

گودرزی وزیر ورزش و امور جوانان

به گزارش فارس، محمود گودرزی در جلسه با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی گفت: همه دوستان می‌دانند شرایط اقتصادی کشور به چه صورت است و باید با برنامه ریزی بر این کمبودها غلبه کنیم. امسال سال فرهنگ و اقتصاد است و فعالیت‌های ما باید بر اساس این شعار استقلال گرا که کشور را به سوی استقلال سوق می‌دهد، انجام شود.

وی ادامه داد:‌ ورزش باید بر اساس این شعارها عمل کند باید از کسانی که در توسعه فرهنگ و اخلاق در حوزه ورزش کمک می‌کنند بخصوص رسانه‌ها، تقدیر شود. سفرهای خارجی رؤسای فدراسیون‌ها، نواب رئیس یا اعضای هیأت رئیسه که آورده خاصی ندارند هر چه قابل توجیه باشند، مدیریت شود چون بخش عمده فدراسیون‌ها در این بخش هزینه می‌شود.

وی گفت: دوستان خبرنگار از من می‌پرسند آیا برای جام جهانی یا بازی‌های آسیایی می‌روم؛ ضرورت نمی‌بینم اگر رفتن من نفعی برای ورزش کشور داشته باشد، قابل توجیه است اما دید من این است که نفعی نخواد داشت. دوستان هم سفرهای کم اهمیت را مدیریت کنند. در غیر این صورت اگر رؤسای فدراسیون‌ها تصمیم بگیرند در شورای برون مرزی جلوگیری خواهد شد.

گودرزی با هشدار به رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در جذب حامیان مالی گفت: رؤسای فدراسیون‌ها با احتیاط از اشخاصی که به عنوان حامی مالی کمک می‌کنند برخورد کنند. برخی افراد به دنبال ایجاد رانت برای خودشان هستند که حوزه ورزش بهترین راه برای رانت‌خواری این افراد شده است که باید جلوگیری کرد تا به خاطر یک اشتباه آبروی ورزش و رئیس فدراسیونی که زحمت کشیده است، نرود.

وی افزود: برخی از قراردادهای مالی هم که بسته می‌شود مخدوش است و انضباط مالی در آن رعایت نشده است. ممکن است فردی پولی به فدراسیون کمک کرده باشد اما مبلغی از آن شفاف نباشد. پس روسای فدراسیون‌ها در گرفتن حامی مالی دقت کنند تا مشکل پیدا نکنیم.

وزیر ورزش و جوانان خطاب به رؤسای فدراسیون‌های ورزش گفت: برخلاف سیاست‌های وزارتخانه صحبتی در رسانه‌ها انجام نشود چون دچار تعارض می‌شویم. برخی دستمزدها در برخی فدراسیون‌ها بالاست اما یک رئیس فدراسیون این موضوع را قبول نمی‌کند. تنها یک نفر می‌گوید این طور نیست در حالی که وزارتخانه و 91 درصد مردم رای به بالا بودن آن دادند و برخلاف آن اظهار نظر می‌کنند. از اظهار نظرهای مغایر با روند عمومی وزارتخانه پرهیز کنند. چون در غیر این صورت مجبور به تکذیب می‌شویم که زیبنده نیست.

به نظر می‌رسد این قسمت صحبت‌های وزیر کنایه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال بود که با نظرسنجی صورت گرفته در برنامه نود، 91 درصد مردم دستمزد بازیکنان فوتبال را بالا دانسته بودند اما کفاشیان این موضوع را قبول نداشت.

گودرزی ادامه داد: تصویب و تعیین پاداش توسط هیأت رئیسه فدراسیون ها برخلاف آئین‌نامه است و این موضوع باید با کسب مجوز از وزارتخانه انجام شود. رؤسای فدراسیون‌ها گلایه‌های خود را با وزارت ورزش مطرح کنند چون مطرح کردن آنها در رسانه‌ها کمکی نمی‌کند. بهتر است در دولت تدبیر و امید، امید به جامعه تزریق شود و از مباحث تنش‌زا و ناامید کننده پرهیز کنیم. ورزش نیاز به آرامش دارد و باید در ادبیات خود ملاحظات دقیقی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی لیگ‌ها مربیان برای هم خط و نشان می‌کشند، گفت: هر جا شاهد نارسایی باشیم رئیس فدراسیون و هیأت رئیسه را مقصر می‌دانیم. اگر اجازه هتاکی را ندهیم این موضوع از جامعه ورزشی رخت خواهد بست.

وزیر ورزش و جوانان در پایان حمایت و اولویت‌دهی به ورزش بانوان، آموزش، پژوهش‌ و فرهنگ را در راس امور دانست و گفت: وزرش ما در برخی حوزه‌ها رها شده است و من به عنوان مسئول اول، مقصر هستم و سایر دوستان هم مسئولیت دارند.

کد خبر 256946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز