همشهری‌آنلاین: دکتر مجید رضائیان مقاله «شبکه‌های اجتماعی؛ چالش در تعریف افکار عمومی» را در نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک ارائه خواهد کرد.

دکتر مجید رضائیان

به گزارش دبیرخانه نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، این استاد ارتباطات درباره این مقاله گفت: برانگیختگی گروه‌های اجتماعی برای عمومیت دادن یک پدیده که تا پیش از اینترنت در قالب یکسویگی و با سازماندهی از پیش‌تعیین شده صورت می‌گرفت، از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: تا قبل از اینترنت، رسانه‌ها ستون اصلی شکل دادن افکار عمومی بودند اما با آمدن شبکه‌های اجتماعی، در تعریف افکار عمومی تغییراتی حاصل شد و کاربرد تعریف قبلی از میان رفت.

مدرس روزنامه‌نگاری و ارتباطات، افکارعمومی در دوران یکسویگی رسانه‌ها را دارای تعریف روشن‌تری در مقایسه با امروز دانست و گفت: با طرح جهان شیشه‌ای مک لوهان، رسیدن به یک تعریف تازه از افکار عمومی -به مثابه یک پدیده و امروز یک فرایند- با دشواری‌های خاصی روبه‌رو شده است. تفاوت یکسویگی، دوسویگی و چندسویگی محور چالش این تعریف است که با عبور از آن می‌توان به چارچوب‌های تازه برای این تعریف دست یافت.

رضائیان تصریح کرد: در این مقاله سعی می‌شود با مروری بر تعاریف افکار‌عمومی از زمان پیدایش تا کنون، تأثیرات وب یک و شبکه‌های اجتماعی به عنوان وب 2 بر تغییرات این تعاریف بررسی و چشم‌اندازی از روند این تعریف در پیشرفت های وب و به خصوص وب 3 ترسیم شود.

گفتنی است نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با موضوع «روابط‌عمومی الکترونیک و مدیریت افکار عمومی» روز 27 اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به وب‌سایت www.eprcenter.ir مراجعه کنند.

کد خبر 256504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز