سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: امروزه مردم، بیش از پیش با انواع بازی‌ها سرگرم می‌شوند. بازی‌هایی که لابه‌لای زندگی روزمره و دیجیتال پنهان شده‌اند.

به گزارش شفقنا، صنایع آموزشی و بهداشت و درمان از رسانه‌های اجتماعی و بازی‌ها برای جلب مشتریان خود بهره می‌برند. «جان رادوف» از معدود کارآفرینانی است که در کتاب «بازی» از کاربرد رسانه‌های اجتماعی در تقویت تجارت می‌گوید. کتاب او در دو بخش به بیان چگونگی تاثیر بازی‌های اجتماعی در کسب‌وکار و اینکه آنها چطور همواره کارآ هستند، پرداخته است. نویسنده در مقاله‌ای با همین موضوع، 8 تجارت برتری را که از بازی‌ها در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند معرفی کرده است و توضیح می‌دهد که هریک مشتریان خود را با کدام بازی سرگرم می‌کنند:

-  Linkedin.com شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت کسب‌وکارهای شبکه‌ای است که ارتباطات را به بازی تبدیل کرده است. مردم عاشق جمع‌آوری هستند و در Linkedin، ارتباطاتی که با مردم شکل می‌دهید درست شبیه این است که کارت‌های تجاری مجازی جمع کرده باشید. هر چه ارتباطات بیشتری داشته باشید، بیشتر برنده شده‌اید. در Linkedin، پاداش شما موقعیت اجتماعی است. اما جمع‌آوری کردن در محدوده وسیعی از حوزه کسب‌وکار سرگرم‌کننده است. شما مشتریان خود را قادر به جمع‌آوری چه چیزی می‌کنید؟

-  Dollar Tree جستجوی سرگرم‌کننده است و بسیاری از بازی‌های معروف اجتماعی و دیجیتال درباره پیدا کردن مکان‌های پنهان، گنجینه‌های مخفی و آثار غیرمعمول را دربرمی‌گیرد. درخت دلار، مردم را با منظقی فرض کردن هر آنچه 1 دلاری است، جذب می کند و این عمل کاوش برای بسیاری از مردم جالب و سرگرم‌کننده است. آیا شرکت شما برای مشتریان خود جریانی از جستجو کردن را ایجاد می‌کند؟ حتی بهتر از آن، آیا شما به مردم اجازه می‌دهید که برای سرعت بخشیدن به کاوش‌هایشان از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند؟

-  Cold Stone Creamery در بازی‌هایی شبیه «دنیای صنعت جنگ» (World of Warcraft)، مردم از ساختن محصول خود لذت می‌برند. خلاقیت سرگرم‌کننده است، حتی زمانی که حاصل فرآیند کهنه باشد. اگر با حس لذت‌بخش خوردن یک بستنی بی‌نظیر ترکیبش کنید، بخشی از آنچه Cold Stone Creamery را جالب توجه کرده است درک خواهید کرد. علاوه بر این شرکت، دیگر شرکت‌ها چون Brighton (جواهرات و ملزومات) و کارگاه  Build-a-Bear (خرس‌های ساختگی) از تمایل شخصی بهره‌برداری کرده و ساخت خودکار را به تجربه‌ای از خرید کردن تبدیل کرده‌اند. آیا به مشریان خود اجازه ساختن می‌دهید؟

- Upromise  پس‌انداز کردن پول برای دانشگاه را به یک بازی تبدیل کرده است. این بازی درباره یافتن کالاهایی یا شرکت‌هایی است که اجازه می‌دهند برای سرمایه‌گذاری تحصیل فرزند خود پول بیشتری به دست آورید. در واقع، این، یک بازی اجتماعی است: شما خانواده خود را عضو کرده و پس‌انداز برای دانشگاه را به یک تلاش جمعی تبدیل می‌کنید. آنچه این روش را کارآ می‌کند حس تداوم این فرآیند است. شما چگونه این حس همیشگی به دست آوردن را به مشتریان خود می‌دهید؟

- Nike به عنوان شرکت تولیدکننده کفش شناخته شده است. این شرکت درباره دویدن و مد کامل‌ترین تجربه را دارد و این بار استفاده از فناوری اجتماعی مانند Nike+ را عرضه کرده است. اپلیکشنی که به شما این امکان را می‌دهد تا از پیاده‌روی‌های خود فیلم‌برداری کرده و آنها را با سایرین، در سراسر دنیا به اشتراک بگذارید. Nike حس جامعه‌ای با برند خود را ترویج می‌کند. علاوه بر این، نام کاربری Nike به مشتریان اجازه می‌دهد تا پیشنهاد خود را طراحی کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. با گرد هم آوردن عناصر چندگانه رقابت، کشف و شخصی‌سازی به محصولات خود، در دنیای بازی Nike سرگرم هستید. شما برای مشتریان خود چه تجربه همه جانبه‌ای تدارک دیده‌اید؟

- Groupon پول‌ها را پس‌انداز می‌کند. برای مردم بسیاری، جمع کردن کپن‌ها راه متداول‌تری برای پس‌انداز کردن پول است. این بازی کشف و پاداش است. Groupon هم‌چنین مرحله دیگری را با عنوان یک تجربه اجتماعی اضافه کرده است. در این مرحله، زمانی که فعالیتی را دوست دارید، می‌توانید در عین حال که از کشفتان  لذت می‌برید چند دلار هم ذخیره کنید. حالا فکر کنید که چطور می‌توانید تجارت خود را با تجربه‌ای اجتماعی در بازاریابی موفق کنید؟

- MeYouHealth  ویژگی بازی‌های موفق را دارد یعنی، جوایز بسیار کوچکی را شامل می‌شود. یکی از عظیم‌ترین عرصه‌هایی که این نوع بازی می‌تواند تاثیر بسیار زیاد و مثبتی داشته باشد، سلامت شماست اما بگذارید با آن آشنا شوید: مراقبت‌های پزشگی واقعاً سرگرم‌کننده هستند.  MeYouHealth که از شرکت‌های تابع Healthways است بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی را تولید کرده که این امکان را به مردم می‌دهد تا با طی چند مرحله بر زندگی بهتر متمرکز شوند. شما چگونه می‌توانید مسیرهای موفقیت را در لحظه به مشتریان خود ارایه دهید؟

-St. Augustine Pirate & Treasure Museum: بیشتر بازی‌ها بر مبنای یادگیری هستند: شکل‌دهی یک راهبرد یا استراتژی، تقویت یک مهارت یا دریافت فهمی از یک مجموعه قوانین، حتی در اغلب اوقات نسبت به تلاش برای یادگیری یکپارچه بازی‌ها نتایج جالب توجه کمتری دارد. با این حال، زمانی که یادگیری به همراه تجربه سرگرم‌کننده ساختن در کنار ماجرا و کشف نتایج چشم‌گیری را به همراه خواهد داشت. بهترین مثال برای آن St. Augustine Pirate & Treasure Museum  است که یادگیری در مورد دزدان دریایی را به یک ماجراجویی همه جانبه تبدیل کرده است. در کنار فراهم کردن امکان نگاه به دنیا به مشتریان خود، چگونه حس تجربه آن را به آنها می‌دهید؟

کد خبر 256055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز