همشهری آنلاین: آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: زنان باید به جایگاه و عظمت مادری خود واقف باشند چراکه روحیات و خلقیات مادر تاثیر انکارناپذیری بر فرزند دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس تفسیر خود با اشاره به میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: خدا به خود فتبارک الله گفته است و این اشرف مخلوقات از جانب زن به عرصه می‎آید ولی زنان نسبت به این علم ندارند.

صاحب تفسیر تسنیم، با بیان این‌که «تنها کسی که به این روند علم دارد، حضرت زهرا(س) است» اضافه کرد: فیوضات عالیه از سوی مادر است که به فرزند منتقل می‎شود و کمالات انسانی از سوی مادر به فرزند می‎رسد.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: دوری از استرس، پرهیز از لقمه حرام، دوری از آلودگی و... مادر باعث رشد و کمال کودک می‎شود چراکه تمام تمایلات مادر در کودک اثر دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به داستان ذبح حضرت اسماعیل(ع) گفت: برخی عنوان می‎کنند که این داستان برای مذمت فرزندکشی در مکه بود که این سخن درست نیست زیرا در آن زمان در مکه چنین چیزی مرسوم نبود.

وی به داستان قوم لوط و مخاطبان این داستان اشاره کرد و افزود: گناه همجنس‌گرایی قوم لوط بسیار بزرگ بود، چراکه این گناه گناهی است که با فطرت انسان همخوانی ندارد بلکه با فطرت خلقت نیز ناهمخوان است.

این مفسر قرآن گفت: هیچ حیوان و سگ و گرگی چنین کاری با همجنس خود انجام نمی‎دهند؛ آنها کوچکتر و پست‌تر از سگ و گرگ و حیوانات دیگر هستند زیرا کاری می‎کنند که با نظام خلقت همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: این جریان به دلیل انحراف و بی‌راهه رفتن آنهاست و حضرت در بین آنها تبلیغ کرد، ولی بسیاری از افراد این آیات را رد کردند و حتی همسر ایشان هم ایمان نیاورد.

جوادی آملی تصریح کرد: تنها پیامبری که بر همه پیامبران مهیمن است پیامبر اسلام و تنها کتابی که بر تمام کتب آسمانی دیگر مهیمن است قرآن کریم است.

وی گفت: قرآن مصداق همه کتب آسمانی و ماندگارترین کتاب است که از گزند تحریف در امان مانده است، ولی همه کتب آسمانی دیگر به تحریف کشیده شدند، ولی قرآن تنها متن ماندگار وحیانی است که از جانب یک پیامبر به یادگار مانده است.

جوادی آملی یادآور شد: قوم لوط همه انبیای الهی را رد کرده و حضرت لوط را از سرزمین شان بیرون کردند؛ امروز هم همان گروه هستند و همجنس‌گرایی را رواج داده و کسانی که آنها را از این کار منع می‎کنند تحریم می‏‌کنند.

وی تاکید کرد: این داستان، داستان روز ماست که امروز به وقوع پیوسته است؛ آن روز حضرت لوط از خداوند خواست که عذابی به آنها نازل کند که خدا نیز چنین کرد و آنها را سنگباران نمود.

وی گفت: خداوند خطاب به مسلمانان فرمودند که مسلمانانی که از حجاز به شام می‎روند باید در مسیر سفر به کاروان و شهر ویران شده قوم لوط نگاه کنند و عبرت بگیرند که خداوند چنین بلایی را بر سر آنها وارد می‎آورد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: خداوند داستان حضرت لوط را برای عبرت‌آموزی مردم در چند سوره قرآن از جمله عنکبوت، نمل، حجر و.. بیان کرده است و به این مسئله اشاره کرده است.

کد خبر 256495
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز