همشهری آنلاین: هجدهمین دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال و مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، نهم اردیبهشت ماه با حضور ۵۵۰ نفر از برگزیدگان سراسر کشور در آبادان آغاز می شود.

مسابقات اذان

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی یار احمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر گفت: این دوره از مسابقات در سه رشته اذان، ابتهال، همخوانی و مدیحه سرایی با حضور برادران و خواهران، از دهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در دو رشته انفرادی اذان و ابتهال 3 نفر و در رشته گروهی(همخوانی) 5 گروه برگزیده خواهند شد.

وی تعداد شرکت کنندگان در هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و مدیحه سرایی(همخوانی) را حدود 550 نفر از 31 استان کشور عنوان کرد و افزود: این تعداد راه یافتگان به مسابقات از برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات هستند.

یاراحمدی تصریح کرد: به نفرات برگزیده هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، همخوانی و مدیحه سرایی در پایان مسابقات جوایز ارزنده و نفیسی اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و مدیحه سرایی(تواشیح) از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با همکاری فرمانداری آبادان‌، دفتر امام جمعه آبادان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در محل سینما نفت آبادان برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، ایجاد فضای همدلی و شور معنوی در استان و شهر میزبان، وجود تعداد زیادی از گروه ها و اساتید ممتاز کشوری و بین المللی همخوانی در خوزستان، فضای معنوی جبهه و جنگ و مناطق عملیاتی و آشنایی متسابقین با حال و هوای دوران دفاع مقدس و بازدید از نمادهای ایثار و شهادت در منطقه را از جمله اهداف مورد توجه در انتخاب محل برگزاری هجدهمین دوره این مسابقات عنوان کرد.

یاراحمدی در پایان سخنانش متذکر شد: توجه ویژه به اذان به عنوان نماد و شعار مسلمانان و مقدمه اقامه نماز و دعوت مسلمانان به این مهم می تواند در جهت اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در این مسابقات مورد اهتمام ویژه ای قرار گیرد.

کد خبر 256422
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز