شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: امیر حسین علم‌الهدی از مشاوران سینمایی حوزه هنری از اجرای طرح کاهش قیمت بلیت‌ در سینما فردوسی و ارائه بلیت ۲ هزار تومانی در این سینمای حوزه هنری خبر داد.

نمایش فیلم

به گزارش مهر، امیر حسین علم‌الهدی با بیان این مطلب که قیمت بلیت سینما فردوسی به 2 هزار تومان کاهش یافته است، گفت: سیاست سینمای ایران باید به سمت جذب مردم به سمت سالن های سینما پیش رود و این مسئله تنها زمانی رخ می‌دهد که تنوع در قیمت بلیت سینماها به وجود آید و قیمت بلیت هر سینما براساس موقعیت جغرافیایی آن در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: طرح کاهش قیمت بلیت سینما و یا نیم‌بها شدن قیمت بلیت در تمامی روزهای هفته برای اولین بار در سینما سپیده اجرا شد.

این سینما در طول مدت اجرای این طرح بالاترین میزان بهره‌وری را داشت. این سینما قبل از اجرای طرح نیم‌بهای بلیت، روزانه 200 هزار تومان فروش داشت اما فروش آن پس از اجرای طرح به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کرد مردم با وجود مشکلات اقتصادی و با توجه به قیمت بالای بلیت‌های سینما نمی‌توانند به سینما بروند، عنوان کرد: به همین دلیل سینماداران برای فروش بیشتر نمی‌توانند به وضعیت اقتصادی مردم بی تفاوت باشند و باید نسبت به قیمت بلیت سینماها تجدیدنظر کنند.

به عنوان مثال سینماها می‌توانند بر اساس موقعیت جغرافیایی خود در سطح شهر قیمت بلیت ها را کاهش دهند.

دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» که به تازگی از سوی سازمان سینمایی به این سمت منصوب شده است، توضیح داد: بعد از موفقیت فروش سینما سپیده، تصمیم گرفتیم تا این طرح را در سینما فردوسی نیز عملی کنیم و به همین منظور قیمت بلیت سینما فردوسی در حال حاضر به 2 هزار تومان رسیده است.

علم‌الهدی در پاسخ به این که آیا تمامی سینماهای حوزه هنری شامل این طرح خواهند شد یا خیر، گفت: هر سینما مالکیت متفاوتی دارد و صاحبان سینماها باید خودشان تصمیم بگیرند که می‌خواهند چنین طرحی اجرایی شود یا خیر اما مالکان سینماها باید به این نتیجه برسند که قیمت ثابت برای سینماها در تمام ایام هفته و در تمام سانس‌ها جوابگو نیست و باید در زمان‌های خاص قیمت بلیت‌ها را کاهش دهند تا مردم بتوانند از کالای فرهنگی مانند فیلم‌های سینمایی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم شورای صنفی نمایش نگاه ویژه‌ای به این طرح داشته باشد، ادامه داد: فرهنگسازی برای اجرای چنین طرح‌هایی تنها از طریق تبلیغات انجام می‌شود.

تا زمانی که تبلیغات مناسب در این زمینه صورت نگیرد، مردم نیز از وجود چنین طرح هایی در سینماها باخبر نخواهند شد.

این کارشناس سینما بیان کرد: بعد از موفقیت سینما سپیده، تابلویی در ورودی این سینما نصب شده مبنی بر سینمای ممتاز، همچنین در سردر سینما فردوسی تابلویی زده ایم که بلیت سینما تنها 2 هزار تومان.

در چنین شرایطی است که مردم متوجه چنین طرحی شده و از آن استقبال خواهند کرد. با وجود چنین طرح هایی مردم می‌توانند از سینما در هر نوع شرایط اقتصادی که باشند استفاده کنند.

علم الهدی در پاسخ به این پرسش که برخی از سینماداران معتقدند با کاهش قیمت بلیت، نمی توانند هزینه ماهانه سینمای خود را پرداخت کنند، عنوان کرد: اگر میزان مخاطب بالا رود، ظرفیت صندلی‌هایی که توسط مخاطب مورد استفاده قرار گرفته نیز بالا خواهد رفت.

از نظر من 20 مخاطب با بلیت 5 هزار تومانی اثر کمتری نسبت به 50 مخاطب با بلیت 2 هزار تومانی دارد.

علاوه بر آن با حضور مخاطبان در سینما، بخش های دیگری از سالن سینما از جمله بوفه و کافه سینمای مورد نظر نیز با فروش بیشتری همراه خواهد بوده که این خود تامین درآمد خواهد بود.

علم الهدی در پایان گفت: طرح بلیت شناور و بلیت های گروهی در سراسر دنیا پرطرفدار است و ما نیز باید از چنین طرح‌هایی استفاده کنیم.

البته چند طرح مختلف برای جذب مخاطب در سینما داریم که امیدواریم هرچه زودتر آن را اجرایی کنیم.

کد خبر 256382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز