گروه شهری: با اجرای برنامه ۵ ساله در هر محله از پایتخت یک مجموعه آبی، زمین چمن و مجموعه ورزشی به بهره‌برداری می‌رسد.

افزایش سرانه‌های ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری در 5سال آینده است. در این برنامه مقرر‌شده که سرانه‌های ورزشی پایتخت ظرف 5سال آینده 2 برابر شود.آنگونه که سیدمحمد آقامیر‌، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران اعلام کرده، در برنامه 5ساله دوم همچنین 123مجموعه آبی به پایتخت اضافه می‌شود که تا پایان 6ماهه اول امسال، تعداد مجموعه‌های آبی به 30مجموعه افزایش می‌یابد. در این رابطه 6مکان اختصاصی برای جانبازان به بهره‌برداری رسیده که مهم‌ترین آنها با عنوان مجموعه ورزشی قمر بنی‌هاشم(ع) در منطقه 20قرار دارد و طبق برنامه 5ساله قرار است 4مجموعه ورزشی دیگر برای استفاده جانبازان و معلولان به بهره‌برداری برسد.


در سال‌های اخیر مدیریت شهری با 650زمین ورزشی چندمنظوره و 270مجموعه بزرگ ورزشی، توانست در عمل بزرگ‌ترین دعوت را برای ورزشکارشدن اهالی شهر انجام دهد. همچنین در بخش ست‌های ورزشی نیز یک‌هزار و 400ست ورزشی در بوستان‌ها احداث شده و 700ست بدنسازی به مدارس دخترانه اختصاص یافته است. به گفته آقامیر، یکی از اقدامات ویژه سازمان ورزش توجه به تفریحات ورزشی به‌عنوان نیاز جامعه است که باید در سبد خانواده قرار گیرد.

این در حالی است که یکی از اهداف این سازمان رضایتمندی مردم است که می‌توان با مدیریت و برنامه‌ریزی هیجانات اجتماعی مردم را به یک فرصت اجتماعی تبدیل کرد.ارائه برنامه‌های متعدد ورزشی و تفریحی به شهروندان با به‌کارگیری بالغ بر 270مجموعه ورزشی آبی، غیرآبی و سالنی، احداث مجموعه ورزشی ویژه جانبازان و معلولان، راه‌اندازی خانه‌های ورزش محله در تمام محله‌های تهران و برگزاری جشنواره‌های ورزشی از دیگر اقدامات سازمان ورزش شهرداری تهران در حوزه ورزش شهروندی است.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به محورهای توسعه ورزش همگانی، بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه برپایی جشنواره‌های تفریحی ورزشی یکی از مهم‌ترین محور‌های توسعه ورزش همگانی است که از سال 90 مورد توجه و تأکید مدیریت شهری قرار گرفت. این جشنواره‌ها در 3دوره برگزاری توانست با استقبال صدها هزار نفر از شهروندان تهرانی، اوقات فراغت تابستان مردم را با انبوهی از برنامه‌های ورزشی-تفریحی پر کند.

کد خبر 256352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز